נעצר הצעיר שרצח 9 אנשים בכנסייה של שחורים בארה"ב

(עדכון) - דילן סטורם רוף, תושב העיירה איסטובר שבקרוליינה הדרומית בן 21, הגיע לכנסייה ההיסטורית "האם עמנואל" בקרוליינה הדרומית ופתח באש ■ דודו אמר כי אחיינו קיבל את האקדח שבו השתמש כמתנה ליום הולדתו ה-21, לפני כחודשיים

טבח בכנסייה בצ'רלסטון בארה"ב / צילום: רויטרס
טבח בכנסייה בצ'רלסטון בארה"ב / צילום: רויטרס

דילן סטורם רוף, תושב העיירה איסטובר שבקרוליינה הדרומית, בן 21, נעצר היום (ה') בחשד לביצוע הטבח הלילה בכנסייה של הקהילה האפרו-אמריקנית בעיר צ'רלסטון שבמדינה, שבמהלכו נרצחו תשעה בני אדם. גורמים משטרתיים וגורמים ב-FBI אישרו כי הוא נעצר ברמזור בעיירה שלבי שבצפון קרוליינה, כ-320 קילומטרים מצפון לצ'רלסטון.

במסיבת עיתונאים שכונסה בצ'רלסטון, נמסר כי אזרחים שזיהו את מכוניתו של רוף הודיעו למשטרת שלבי, וזו ביצעה את המעצר. החשוד לא התנגד. מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, אמרה הודתה לכוחות הביטחון, והוסיפה: "קרוליינה הדרומית התעלתה על עצמה היום, וזה ממלא אותי בגאווה".

מוקדם יותר היום, מפקד משטרת צ'רלסטון ביקש את עזרת הציבור בתפיסת החשוד. תמונות של החשוד ממצלמות המעקב פורסמו, כמו גם תמונה של המכונית שלפי החשד שימשה אותו. בהמשך פורסמו תמונות נוספות ופרטים אישיים של סטורם רוף. בחודש מרץ האחרון הוא נעצר בחשד לעבירות סמים, ובאפריל בחשד להסגת גבול. מהמשטרה נמסר כי אלה העבירות היחידות המיוחסות לו.

קרסון קאולס, דודו של סטורם רוף, אמר כי אחיינו קיבל את האקדח שבו השתמש על פי החשד בטבח כמתנה ליום הולדתו ה-21, לפני כחודשיים.

9 בני אדם נורו הלילה (ה') למוות בירי בכנסייה אפרו-אמריקאית בעיר צ'רלסטון שבקרוליינה הדרומית. אדם נוסף נפצע ופונה לבית חולים מקומי. זמן קצר לאחר הירי דווח על איום לפצצה בסמוך לכנסייה, והמשטרה פינתה את האזור. בתום סריקות הוסר החשש. הירי אירע בזמן שיעור תנ"ך שהתקיים בכנסיית "האם עמנואל", אחת הכנסיות העתיקות ביותר במדינה.

מהמשטרה המקומית נמסר כי שישה מההרוגים הן נשים ושלושה גברים. משרד המשפטים הפדרלי הודיע כי נפתחה בחקירה בשיתוף עם ה-FBI, והמקרה הוגדר רשמית פשע שנאה. כל בתי הספר ומחנות הקיץ במחוז צ'רלסטון הושמו תחת עוצר עד לאיתור היורה.

מוקדם יותר עלו עדויות נוספות מתקרית הירי הקטלנית. לדברי אישה, שבנה בן החמש השתתף בשיעור הדת שהתקיים בכנסיית "האם עמנואל", חייו ניצלו בזכות העובדה שהעמיד פני מת. ניצולה אחרת מהאירוע סיפרה שהרוצח ישב בכנסייה לזמן קצר ואף נכח בשיעור הדת לפני שקם, שלף את נשקו וירה לעבר הנוכחים. כמו כן, גורם באגודה הלאומית לקידום השחורים טוען שהיורה סיפר לאחת הניצולות שהוא לא יהרוג אותה כדי שהיא תוכל להעיד על מה שקרה שם.

פרט לתשעת ההרוגים, אדם נוסף נפצע באירוע הירי ופונה לבית חולים מקומי. זמן קצר לאחר האירוע דווח על איום לפצצה בסמוך לכנסייה, והמשטרה פינתה את האזור. בתום סריקות הוסר החשש.