גוגל מצטרפת למאבק נגד "פורנו נקמה" - תסכים להסיר תמונות

הודיעה כי תיענה לאנשים המבקשים להסיר מתוצאות החיפוש שלה תמונות בעלות אופי מיני שלהם שהועלו ללא הסכמתם

גוגל / צילום: רוירטס
גוגל / צילום: רוירטס

גוגל נוקטת סוף-סוף עמדה ברורה נגד "פורנו נקמה". בהודעה שפרסמה אתמול (ו') הודיעה החברה כי תכבד בקשות להסרת תמונות מצד אנשים שנפלו קורבן לפעולה דיגיטלית שכזו.

פורנו נקמה מתרחש כאשר מועלות לרשת תמונות בעלות אופי מיני ברור של אנשים, כצעד של נקמה - בדרך-כלל בידי בני זוג לשעבר של אותם קורבנות.

במהלך השנים האחרונות נוצרו אתרים המשמשים מאגרים עבור אנשים המעלים את התמונות הללו. עורכי דין ופעילים שונים פעלו בצורה קדחתנית כדי להוציא פעילות זו אל מחוץ לחוק ולהפכה לעבירה פלילית.

ממש לאחרונה נשפט ונידון ל-18 שנות מאסר אדם שניהל את אחד מאתרי הפורנו נקמה הללו.

בעוד שמדינות שונות הולכות ומנסחות בהדרגה חוקים למאבק באנשים המעלים תמונות כאלה, חברות טכנולוגיה צועדות כאן על חבל דק. כעת יצאה גוגל בהחלטה רשמית.

בהודעת החברה נאמר: "מעתה והלאה נכבד בקשות מאנשים להסיר מתוצאות החיפוש בגוגל תמונות עירום או תמונות בעלות אופי מיני ברור, ששותפו ללא הסכמתם. זוהי מדיניות צרה ומוגבלת, הדומה לאופן שבו אנו מתייחסים לבקשות הסרה של מידע אישי אחר בעל רגישות גבוהה, כגון מספרי חשבון בנק וחתימות, העשוי לצוץ ולהופיע בתוצאות החיפוש שלנו".

בחברה אומרים כי בקרוב מאוד היא תעלה טופס שאותו ימלאו קורבנות פורנו נקמה. זה אמנם לא פותר את הבעיה - בגוגל מודים כי סילוק התמונות הללו מתוצאות החיפוש אינו מסיר אותן מהאתרים עצמם - אולם מדובר בנקודת מפנה עבור כל אלה הפועלים לחסל את הנוהג המטריד הזה.