תמונה מהפגישה: ההרשעה של פינטו לא מרתיעה את אלשטיין

בעל השליטה באי.די.בי "עלה לרגל" למקום משכנו של הרב פינטו והודה לו על הייעוץ שקיבל לפני שנים

הרב יאשיהו פינטו ואדוארדו אלשטיין / צילום: שלומי וייל
הרב יאשיהו פינטו ואדוארדו אלשטיין / צילום: שלומי וייל

עם הפיכתו לבעל השליטה הבלעדי בקבוצת אי.די.בי, עלה ביום חמישי האחרון איל ההון היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין אל מעונו של מנהיגו הרוחני, הרב יאשיהו פינטו באשדוד.

כזכור, הרב פינטו היה זה שיעץ לאלשטיין לפני כמעט שלוש שנים להשקיע בקבוצת אי.די.בי, שנקלעה אז לקשיים, ושידך בינו ובין נוחי דנקנר, בעל השליטה הקודם בקבוצה.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה שהתקיימה ביום חמישי הודה אלשטיין לרב שיעץ לו בזמנו להיות מעורה בכלכלה הישראלית (הרב ממליץ על כך גם לחסידיו האחרים ברחבי העולם, וכך למשל גם איל הקמעונות האמריקאי, ג'יי שוטנשטיין, מחסידיו של הרב, ניתב השקעות לישראל).

הרב פינטו אמר במהלך הפגישה לאלשטיין כי "ככל שיסייע יותר לנזקקים בשנת השמיטה ויתאים את המחירים ברשתות השיווק לשכבות החלשות במדינה, כך משמים יאירו לו פנים ויגבירו את הצלחתו".

כזכור, בחודש שעבר קיבל ביהמ"ש המחוזי את הסדר הטיעון שנחתם עם הרב פינטו והרשיע אותו במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת ניצב אפרים ברכה. על פי החלטת ביהמ"ש, פינטו יישלח לכלא לתקופת מאסר של שנה, ויידרש לשלם קנס של מיליון שקל. הוא אמור להתחיל לרצות את עונשו בשבוע הבא ובמקביל הוא צפוי לערער לביהמ"ש העליון.

ההשקעה שביצע בזמנו אלשטיין בעצת הרב פינטו - 25 מיליון דולר שהושקעו בחברת גנדן של דנקנר, שהייתה בעלת השליטה באי.די.בי - ירדה כולה לטמיון, כאשר גם השותפות בין אלשטיין לדנקנר לא האריכה ימים עקב היעדר הסכמות באשר לשליטה המשותפת בקונצרן. בהמשך חבר אלשטיין למוטי בן משה והשניים רכשו יחד את השליטה באי.די.בי, לאחר שזכו לאישור נושי האג"ח במסגרת הסדר חוב שנחתם לפני כשנה וחצי.

לאחרונה, לאחר תקופה ממושכת של חילוקי דעות בין השניים, הודיע אלשטיין על רכישת חלקו של בן משה במניות הקונצרן, במסגרת הסכם הבמב"י (היפרדות) בין השניים. אלשטיין השקיע עד כה כ-1.2 מיליארד שקל באי.די.בי, והוא אמור לרכוש את מניות בן משה ב-150 מיליון שקל נוספים, כך שסך ההשקעה שלו יגדל ל-1.37 מיליארד שקל. לאחר המהלך הפסדו של אלשטיין "על הנייר" כתוצאה מהשקעתו עד כה באי.די.בי יעמוד על כרבע מיליארד שקל.