אשת השר פרסמה ציוץ גזעני נגד אובמה - וספגה ביקורת חריפה

ג'ודי ניר-מוזס-שלום, רעייתו של המשנה לראש הממשלה, פרסמה ציוץ בטוויטר בזו הלשון: "יודעים מה זה קפה אובמה? שחור וחלש" ■ זמן קצר לאחר מכן היא הסירה אותו ופרסמה התנצלות

ג`ודי ניר מוזס / צילום: גל חרמוני צולם בבית פיטרו הכט, מדינת היהודים 60 הרצליה פיתוח
ג`ודי ניר מוזס / צילום: גל חרמוני צולם בבית פיטרו הכט, מדינת היהודים 60 הרצליה פיתוח

"יודעים מה זה קפה אובמה? שחור וחלש". את הבדיחה הלא מוצלחת במיוחד והפוגענית הזו צייצה ברשת החברתית טוויטר לא אחרת מאשר ג'ודי ניר-מוזס-שלום, רעייתו של המשנה לראש הממשלה ושר הפנים סילבן שלום, שממונה גם על הדיאלוג האסטרטגי עם ארצות-הברית. הפרסום גרר תגובות נזעמות.

זמן קצר אחרי הפרסום של הפוסט, ששם ללעג את צבע עורו של הנשיא אמריקאי, הסירה שלום את הציוץ ופרסמה התנצלות. "אני מתנצלת, זו הייתה בדיחה מטופשת שמישהו סיפר לי". בשיחה עם חדשות 2 Online מסרה מוזס-שלום: "זו הייתה טעות מטופשת והתנצלתי".

כשעה לאחר מכן, לאחר שהתעוררה סערה בעקבות הפרסום, הוסיפה מוזס-שלום פנייה אישית לנשיא אובמה. "לא הייתי צריכה לכתוב את הבדיחה הלא הולמת הזו ששמעתי. אני אוהבת אנשים ולא משנה גזעם או צבע עורם. אני מתנצלת אם פגעתי במישהו", אמרה והוסיפה בקריצה: "מקווה שאשאר נשואה לבעלי אחרי שינחת בארץ וישמע מה עשיתי".

הדבר בא על רקע היחסים המתוחים ממילא בין ירושלים לוושינגטון, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לבקשת ארצות-הברית לתבוע מחבר הכנסת מייקל אורן (כולנו) להתנצל על דבריו נגד הנשיא ברק אובמה.

שגריר ארצות-הברית בישראל, דן שפירו, מקיים בימים האחרונים שיחות קשות עם שרים ובכירים בישראל בניסיון לקבל תגובה למאמרו של אורן בשבוע שעבר ב"וול סטריט ג'ורנל", שבו כתב כי אובמה נטש את ישראל. בעקבות בקשת שפירו התנער ראש מפלגתו של אורן, שר האוצר משה כחלון מהדברים במכתב, כפי שחשף פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ'.