חשד: השתמשה בכספי לקוחות לתשלומי מס של בעלה

מנהלת חשבונות ממשרד רו"ח בנצרת חשודה כי השתמשה בכספי לקוחות המשרד כדי לשלם את תשלומי המס של בעלה ושל חברות בבעלותו ■ עפ"י החשד, באופן זה העלימו השניים הכנסות בסך מאות אלפי שקלים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בעל ואישה מנצרת, רואה חשבון ועורך דין ומנהלת חשבונות במשרד רואי חשבון, חשודים כי עשו יד אחת והשתמשו בכספי לקוחות המשרד בו מועסקת האישה, כדי לשלם את תשלומי המס של הבעל ושל חברות בבעלותו. על-פי החשד, באופן זה העלימו השניים הכנסות בסך מאות אלפי שקלים במשך כ-4 שנים.

לפני כשבוע נעצר על-ידי להב 433, יאל"כ ופקיד שומה חקירות מרכז ואכים נביל, רואה חשבון מחיפה, שבעברו שימש כגזבר עיר הכרמל, בחשד למעילה בכספי לקוחותיו לצורך שימושו האישי ולתשלומי המס שלו ושל חברות בבעלותו, וכעת, במסגרת מעצרים נוספים בפרשה, נעצרו ונחקרו מנהלת החשבונות במשרדו ובעלה.

החשודים, אוסאמה חרבאג'י (42) ואשתו, מונה חרבאג'י (44), נעצרו על-ידי פקיד שומה חקירות מרכז, בחשד כי השתמשו בצ'קים של לקוחות המשרד בו עבדה האישה על מנת לשלם את תשלומי המס האישיים של בעלה וחברות בבעלותו.

במסגרת בקשת הארכת מעצרה של מונה, צוין כי החקירה הגלויה נפתחה בשבוע שעבר, במסגרת מבצע של רשות המסים המכונה "איזון חוזר" - במהלכו נערכו חקירות ופשיטות במשרדי רואי חשבון ובביתם, בהם גם משרדיהם של נביל ואכים, אוסאמה חרבאג'י וביתם של אוסמה ומונה חרג'אבי, ונתפסו מסמכים הקושרים אותם לכאורה לחשדות.

מהבקשה עולה כי ממצאי החקירה עד כה מעלים כי במסגרת עבודתה במשרדו של ואכים נביל, שהוא רואה חשבון מוכר בעיר התחתית בחיפה, השתמשה מונה בצ'קים של לקוחות המשרד לצורך תשלום חובותיו של בעלה וחברות שבבלותו לרשות המסים.

עוד על-פי החשד, מונה מסרה את פרטי חשבון הבנק הפרטי שלה לרשות המסים לצורך הפקדת החזרי מס המיועדים ללקוחות משרדו של ואכים נביל, כמובן ללא ידיעתם והסכמתם. הואיל וכספי הגניבה מהווים הכנסה חייבת, ובני הזוג לא דווחו עליהם, הם חשודים בהעלמת הכנסות בהיקף של מאות אלפי שקלים בין השנים 2014-2010.

בדיון המעצר, שנערך בבית משפט השלום בתל-אביב, טענה החשודה כי היא יכולה להסביר את כל החשדות נגדה, וכי היא אינה קשורה לפרשה.

בא-כוחה, עו"ד חרבג'י עמראן, טען בדיון כי "החשודה שיתפה פעולה עם החוקרים, וכנראה הגרסה שמסרה לא מוצאת חן בעיני היחידה החוקרת, ועל מנת לשבור את רוחה רוצים להשאיר אותה עוד לילה במעצר. זה לא עילת מעצר לשבור רוח של חשוד כדי להתאים גרסה".

עוד הוא הוסיף כי "מי שאחראי על הצ'קים של הלקוחות" כבר נעצר על-ידי רשות המסים, ובכך הבהיר כי בכוונת לקוחתו להפנות את האצבע המאשימה כלפי מעסיקה - ואכים נביל. "אדם שעשה שימוש בצ'קים צריך למסור גרסה ולא הפקידה שלו", טען, וביקש לשחררה ממעצר.

השופטת אפרת בוסני שחררה את החשודה ממעצר, תוך שציינה כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות על-ידי העצורה, ו"אף כי מדובר בעבירה פיסקאלית בהיקפים גבוהים עם רמת תחכום גבוהה, ומעורבים בפרשה מעורבים נוספים, ניתן במקרה זה להסתפק בחלופת מעצר הולמת".

בעלה, אוסאמה חרבאג'י, שוחרר ממעצרו בהסכמה.

כאמור, רו"ח נביל ואכים נעצר בשבוע שעבר בחשד לגניבה, מירמה, הלבנת הון והונאת המדינה לאורך שנים. על-פי החשד, ואכים הציג בפני לקוחותיו מצג-שווא לפיו הם חייבים לרשות המסים סכומים גבוהים מחובם האימתי, ואת ההפרש שהתקבל העביר לכאורה לחשבונותיו האישיים.