שביתה בנתב"ג בקרוב? סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה

זאת בעיצומה של עונת החופשות ■ העובדים דורשים להסדיר ולהגביל את סוגיית עובדי הקבלן ברשות מבחינת כמות העובדים, תפקידיהם וזכויותיהם

פנחס עידן / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות
פנחס עידן / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות

הסתדרות העובדים הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה. הסיבה: הרחבת תופעת עובדי הקבלן ברשות ופגיעה בתנאי העובדים.

העובדים דורשים להסדיר ולהגביל את סוגיית עובדי הקבלן ברשות מבחינת כמות העובדים, תפקידיהם וזכויותיהם. לטענת ההסתדרות ונציגות העובדים, ההתנהלות הקיימת של הרשות פוגעת פגיעה חמורה בעבודה המאורגנת.

בנוסף לכך, העובדים מוחים על מבוי סתום במשא-ומתן להעסקת בכירים תחת הסכם קיבוצי ועל כך שעובדים נקלטים לתפקידים שונים ללא מכרז, באופן שפוגע בקידום עובדים אחרים ובשקיפות במקום העבודה. עילות נוספות קשורות לאי-מתן גמול השתלמות לעובדי הדירוג התעופתי ולדרישה להגנה על כספי הפנסיה התקציבית של העובדים שהופקדו בקרן נאמנות.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר: "אנו מנסים להיפגש עם ההנהלה, אולם ללא הואיל. הפגישות נדחות שוב ושוב, ובינתיים מספר עובדי הקבלן הולך וגדל בניגוד להסכמים, וזכויות הפנסיה של העובדים אינן מובטחות".

לדבריו, "ועד העובדים מגלה אפס סובלנות לשיטות העסקה פוגעניות ברשות, ולא ניתן לכך יד. צר לנו שאנו נאלצים להכריז על סכסוך עבודה, אך נראה כי אין רצון אמיתי לפתור את הפערים באמצעות הידברות".

האם יוכרז סכסוך עבודה גם בנוגע להסכמי עבודה של כלל עובדי רש"ת? בשבוע שעבר אמר עידן ל"גלובס" כי ועד העובדים צפוי להגיש להנהלת רש"ת דרישות חדשות להסכמי עבודה, שכן תוקפו של הסכם העבודה הקודם פג במארס 2015.

וכך אמר עידן לפני כשבוע: "אנחנו דורשים העלאת שכר של 4% הכוללת בתוכה גם שכר עידוד והעלאת דרגות. אני לא מתבייש בזה. זה מה שמגיע לנו, ואני מקווה שנקבל את ההעלאה הזו בלי מאבקים ושביתות. אנשים עובדים כאן קשה, ומגיע להם, אבל לצערי זה אף פעם לא הולך בקלות. אני מקווה שהפעם יבינו שאין טעם בשביתות, כי בסוף תמיד אנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו, אז מה הטעם לריב".

עוד יצוין כי הערב צפוי להיחתם הסכם עבודה הכולל תוספות שכר בחברת התעופה אל-על, וזאת אחרי שנתיים וחצי ללא הסכם עבודה בחברה.