פניית פרסה: הטוטו בוחן השקעת עשרות מיליונים בשיפוץ בלומפילד

הופשרו היחסים הרעועים בין ראש עיריית ת"א רון חולדאי ליו"ר הטוטו צחי פישביין, שנפגשו כדי לדון בעתיד שדרוגו של האצטדיון היפואי; בטוטו העלו את "תקדים טדי" במסגרתו הושקעו כ-60 מיליון שקל בשיפוץ

צחי פישביין, רון חולדאי / צילומים: יוסי כהן, אמיר מאירי

בתום תקופה ממושכת של מלחמה תקשורתית, שהגיעה עד כדי התבטאויות חריפות וזריקת בוץ הדדית, נפגשו אתמול (ב') יו"ר הטוטו צחי פישביין וראש עיריית ת"א רון חולדאי - לישיבה שנועדה לסלול את דרכו של הטוטו לסייע בשיפוץ הנרחב המתוכנן של אצטדיון בלומפילד.

בפגישה סוכם כי הטוטו יבחן את תוכנית השיפוץ שמוערכת בכ-200 מיליון שקל, ויגיש הצעת מימון בכפוף לזכויות פרסום להן יזכה בתוך מתחם האצטדיון. מבחינת סך המימון, הכיוון הוא להשתמש בתקדים של שיפוץ אצטדיון טדי בירושלים ב-2013, אז סייע הטוטו בהיקף של 60 מיליון שקל. מבחינת הטוטו, מדובר במודל דומה גם לזה של סמי עופר - כאשר הטוטו לא יקבל את הזכויות השמיות של האצטדיון שימשיך להיקרא "בלומפילד", ורק יזכה לנתח פרסומי בתוך האצטדיון.

עד היום סירבה עיריית ת"א להכניס את הטוטו כשותף לשיפוץ של האצטדיון היפואי שאמור להתחיל במארס 2016, ולהגדיל את תכולתו מ-14,500 מקומות כיום ל-26,000, מתוך אג'נדה שנועדה שלא לאפשר לטוטו לזכות בזכויות פרסום במתחם. הדם הרע בין הצדדים הגיע לשיאו בעת בניית אולם הכדורסל בדרייב-אין, אז התנה הטוטו בפני חולדאי סיוע בבניית המתקן בקבלת הזכויות השמיות שלו. בסופו של דבר החליט חולדאי שלא להיכנע לתכתיבי הטוטו, והקים היכל להפועל ת"א בקיבולת של 3,400 מקומות בלבד, ללא שום מימון מהטוטו. במקביל, הוציאה העירייה את זכויות השם של הדרייב-אין למכרז.

יש לציין כי בטוטו מעוניינים מזה תקופה ארוכה להיות שותפים לבנייה של אצטדיון כדורגל גדול בגוש דן, ואף הפעילו לחץ במספר מקרים על חולדאי ללכת למהלך - בין אם עצמאי או בשילוב של רשויות נוספות - לבניית אצטדיון גדול שיחליף את בלומפילד. גם בפגישה אתמול העלה פישביין בפני חולדאי את ההצעה להמתין עם השיפוץ של בלומפילד ולבנות אצטדיון חדש וגדול יותר, אלא שראש עיריית ת"א הסביר כי מהלך כזה, אם ייתכן בת"א - יתאפשר רק בשכונת קרית שלום, ובכל מקרה עם כל העיכובים הפרוצדורות, התחלה של בנייה כזאת תיקח 10 שנים לפחות מהיום (והעלות תעמוד על כ-700 מיליון שקל).

יש לציין כי משוכה נוספת שהטוטו ועיריית ת"א יצטרכו לעבור, היא אישור המימון של הטוטו במועצה הלאומית העליונה - זאת מאחר שמדובר בכספים שאינם נכללים בתוכנית המתקנים הלאומית 2020.

כאמור, הבנייה בבלומפילד אמורה להתחיל בסביבות מארס 2016. אז ייאלצו שלוש הקבוצות התל-אביביות לנדוד לבתים חלופיים - מכבי והפועל ת"א לאצטדיון המושבה בפ"ת, כאשר בני יהודה תחזור לשכונת התקווה לתקופת השיפוץ. לפי התוכניות, העבודות אמור להימשך כשנתיים.