איזיקיאל יזכה לתגמולים של עד 7 מיליון ש' בשנה בבריינסווי

בנוסף יהיה זכאי המנכ"ל החדש למענק של חצי מיליון דולר במקרה של מכירת החברה או הנפקתה בחו"ל ■ בשנה האחרונה איבדה מניית בריינסווי כ-50% מערכה

בעלי המניות בחברת הביומד בריינסוויי , שפיתחה ומשווקת קסדה גנטית לגירוי המוח לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, יצביעו מחרתיים האם לאשר תנאי כהונה יוצאי דופן למנכ"ל הנכנס, ד"ר גיא איזיקיאל. העסקה נדרשת לרוב מיוחד של לפחות 50% מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה. בית ההשקעות ילין לפידות הוא הגוף המוסדי הגדול בבריינסווי עם כ-6% ממניות החברה.

על פי התנאים שיובאו לאישור תקרת השכר השנתית של איזיקיאל, בן ה-45, עשויה להגיע לעד 7 מיליון שקל בשנה (שכר, מענק ואופציות). בנוסף, הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי בהיקף של חצי מיליון דולר במקרה של מכירת בריינסווי או הנפקתה בחו"ל.

בריינסווי, הנסחרת בשווי של 413 מיליון שקל, מתעתדת לשלם למנכ"ל הנכנס שכר חודשי של 90 אלף שקל, ומענק שנתי בגובה של עד 4 משכורות, בהתאם לעמידה ביעדים השוטפים של החברה. זאת ועוד, למנכ"ל יוענקו אופציות ל-7.8% ממניות החברה לפי מחיר מימוש של 33 שקל למניה, הגבוה ב-17% ממחיר המניה בבורסה היום (אך זהה למחיר בו היא נסחרה ביום מינויו).

האופציות של איזיקיאל יבשילו בהדרגה לאורך ארבע שנות ההסכם או בבת אחת עם מכירת החברה. 25% מהאופציות יבשילו במקרה של הנפקה מוצלחת כמתואר לעיל. הערך הכלכלי של האופציות מוערך בכ-20.7 מיליון שקל, כאשר מנה נוספת של אופציות עשויה להינתן למנכ"ל עם הארכת ההסכם.

חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי תומכת בהסכם ההעסקה של איזיקיאל, ולא במקרה. מסתבר שאחד המוסדיים המובילים בחברה, שהוא גם לקוח של אנטרופי (נראה כי מדובר בילין לפידות), הוא הגורם שהוביל את מהלך איתור המנכ"ל החדש. אנטרופי ציינה בחוות דעתה כי היא תומכת באקטיביזם כזה מצד בעל מניות מיעוט, משום שבעלי מניות המיעוט נתפסים בעיניה כנציגים האמיתיים של המשקיעים, שמטרתם להשיא ערך לחברה. כמו כן אנטרופי מציינת בחוות דעתה כי כבר השיגה כמה שינויים במתווה התגמול של איזיקיאל, וזאת טרם הגשתו לאסיפה הכללית.

יצויין כי עוזי סופר, המנכ"ל הפורש של בריינסווי, קיבל חבילת תגמולים בעלות של 2.1 מיליון שקל לשנה, אולם לא היה זכאי למענקים בגין הנפקה ומכירה (וממילא אירועים כאלה לא קרו בתקופת כהונתו).

בדוח של אנטרופי נכתב כי "התנאים המוצעים עולים בקנה אחד עם מעמדו ותפקידו של ד"ר איזיקיאל בחברה". כן מוסיפים שם כי הגיוני לתת מענק במקרה של הנפקה או רכישה, שכן אלה אירועים המשיאים ערך לחברה. באשר לתגמול ההוני נאמר כי הוא אכן ברף הגבוה, אולם חלק ניכר ממנו אינו בעל משמעות תזרימית לחברה.

המניה צנחה בחדות

מניית בריינסווי איבדה כ-50% מערכה בשנה האחרונה, 17% מתוכם מאז ההודעה על מיניו של איזיקיאל במאי השנה. ירידה זאת הגיעה ככל הנראה על רקע מכירת מניות מצד המנכ"ל הקודם עוזי סופר (שפרש מהתפקיד בדצמבר 2014), בהיקף של 1.5% מהון החברה תמורת 7 מיליון שקל. לאחר המהלך הזה חדל סופר להיות בעל עניין בחברה, וכנראה המשיך לממש מניות באופן שתרם לרידות נוספות מאז.

בריינסווי נמצאת כיום על פרשת דרכים קריטית, על רקע ניסיונותיה לחדור לשוק האמריקני עם המוצר הראשון שלה, שמיועד לטיפול בדיכאון. הכנסותיה הגיעו ל-12 מיליון שקל ב-2014, הרבה יותר מאשר חברות מכשור רפואי רבות שנסחרות בבורסה בת"א, אך פחות מן הצפוי לאחר שנתיים בשוק האמריקני.

בשנת 2009 הוביל איזיקיאל את מכירתה של חברת המכשור הרפואי וונטור, בה שימש כמנכ"ל, למדטרוניק האמריקאית ללא בנק השקעות, תוך עריכת מכרז בין מספר מתחרים, ולבסוף השיג לה תג מחיר של 350 מיליון דולר, אף שהטכנולוגיה שלה כלל לא הייתה עדיין בשוק.

מבחינת ניסיון שיווקי, איזיקיאל מצוייד בכזה מחברת Medrad, היום חברה בת של באייר, ששיווקה מוצרי הדמיה בתחום ה-CT, והגיעה בתקופתו להכנסות של 250 מיליון דולר, רובן בארה"ב. איזיקיאל, רופא בעברו, שימש גם כחבר הנהלה במדטרוניק שם עסק בתחום של מוצרים ללב.

התנאים של ד"ר גיא איזיקיאל

שכר קבוע: 90 אלף שקל בחודש

מענק שנתי: עד 4 משכורות חודשיות

מענק מותנה: 500 אלף דולר בגין מכירת החברה או הנפקה מוצלחת בחו"ל

אופציות: בשווי כלכלי של 21 מיליון שקל

תקרת עלות השכר השנתית (ללא המענק המותנה): 7 מיליון שקל