עקרונות ההסדר במירלנד: דחיית תשלומי האג"ח, הגדלה בריבית והקצאת מניות

לפי ההצעה, תשלומי הקרן יידחו ליולי 2018 והריבית על יתרת הקרן תעלה ב-1.25% לכל סדרה

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מירלנד, מקבוצת החברות של אליעזר פישמן, פרסמה אתמול את עיקרי הסדר החוב שהיא מקדמת מול המחזיקים, הכוללים דחיית תשלומי הקרן, הוספת ריבית ומגבלות שתיטול על עצמה החברה, הקצאת מניות ואופציות למחזיקים והזרמת הון מבעלות השליטה.

מירלנד, שנקלעה לקשיים פיננסיים בעקבות המשבר הכלכלי ברוסיה שהחל בשנה שעברה, מחזיקה בחובות אג"ח בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. במסגרת עקרונות ההסדר שהיא מציגה, החברה מעוניינת לדחות את תשלומי קרן האג"ח בשלוש שנים לחודש יולי 2018, לשנות את תשלומי הריבית לכמה מועדים, ולהגדיל את הריבית על יתרת הקרן ב-1.25% לכל סדרה, החל ממועד ביצוע הסדר החוב.

עוד מציעה מירלנד להקצות למחזיקים 5.5% מהון החברה ואופציות לרכישת נתח של עד 12% נוספים מהונה, בכמה מנות. המניות המונפקות של מירלנד יירשמו למסחר בבורסת ה-AIM בלונדון ובבורסה המקומית. מירלנד נסחרת כיום בת"א באמצעות אג"ח בלבד.

בנוסף, מירלנד מתכננת להציע לבעלי המניות, לאחר ביצוע ההסדר, לרכוש מניות באמצעות הנפקת זכויות של 15 מיליון דולר. במסגרת זו בעלות השליטה בחברה, החברות מבני תעשיה, כלכלית ירושלים ודרבן של פישמן, צפויות לנצל את מלוא הזכויות שיוצעו להן לפי שיעור החזקתן בחברה. במקרה בו החברות לא יממשו את ההתחייבות להזרמת ההון, השליטה בחברה תעבור לידי מחזיקי האג"ח. מירלנד מצידה מתחייבת לכמה מגבלות, הנוגעים בין היתר להימנעות משיעבוד נכסים, השקעות בנכסים חדשים, כניסה לתחומי פעילות חדשים, חלוקת דיבידנד, מימוש נכסים, ואמות מידה פיננסיות.

האפקט הרוסי

המשבר הכלכלי שהיכה ברוסיה אשתקד, גרר פיחות של עשרות אחוזים במטבע המקומי, הרובל, מה שפגע ביכולת השוכרים לעמוד בהתחייבויותיהם ועורר דרישה להפחתה משמעותית בדמי השכירות. בנוסף, הוא השפיע לשלילה על תזרים מאחד הפרויקטים המרכזיים של מירלנד, למכירת דירות למגורים בסנט פטרסבורג, בו המכירות נקובות ברובלים, והקטין את הגמישות הפיננסית שלה.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

עיקרי הסדר החוב המוצע במירלנד:

דחיית תשלומי הקרן ל-2018

הגדלת הריבית על האג"ח ב-1.25%

הקצאת 5.5% מהון המניות למחזיקי האג"ח ואופציות לעד12% נוספים

התחייבות בעלות השליטה להשתתף בהנפקת זכויות של 15 מיליון דולר

מגבלות שונות על פעילות החברה