הפינג-פונג נמשך: צה"ל תקף ברצועה בתגובה לירי אמש

שעות ספורות לאחר שרקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל, תקף כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה ■ "ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות"

מטוס F16 / צילום: דובר צה"ל
מטוס F16 / צילום: דובר צה"ל

שוב הופר השקט בעוטף עזה: סמוך לשעה 22:00 אתמול (ג'), נשמעה אזעקה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, ומיד אחריה נשמעו באזור פיצוצים. בעקבות שיגור הרקטה לעבר הדרום תקף הלילה כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות בצפון רצועת עזה.

על פי הודעת דובר צה"ל מדובר במשגר ממנו בוצע הירי. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות", נכתב בהודעה.

מבדיקה של צה"ל עולה כי רקטה אחת נחתה בתוך שטח ישראל, בשטחים פתוחים בחוף אשקלון. על פי הודעת דובר צה"ל האזעקה נשמעה באזור כרמיה, זיקים, נתיב העשרה ויד מרדכי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי. כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור שרידי הרקטה.

יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, התייחס אתמול לשיגור הרקטה לעבר היישובים ואמר: "מבחינתנו לא משנה מי יורה, יש אחריות אחת וזה חמאס". פרג'ון הוסיף כי "כמו שאנחנו לא ניתן למשט להגיע, אסור לנו לאפשר ירי לשטח המדינה. תיכף מתחיל קיץ והקייטנות ואסור לתת להם לנהל לנו את סדר היום. אני קורא לממשלה לא לתת לחמאס לנהל את סדר היום שלנו ולפעול בהתאם".

לפני פחות משבועיים רקטה שנורתה לישראל נחתה בשטח רצועת עזה. בעקבות השיגור נשמעו אזעקות באזור העיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. בתום סריקות הודיעו בצה"ל כי לא אותרה נפילה בשטח ישראל, אלא בשטח הרצועה. ארגון המזוהה עם דאע"ש בעזה נטל אחריות לשיגור. במהלך החודש האחרון שוגרו מספר רקטות לשטח ישראל, ככל הנראה על ידי ארגונים סלפים בתוך הרצועה, הנמצאים בסכסוך מול חמאס ולא נשמעים למרותו. בתגובה לירי תקף חיל האוויר מטרות טרור ברצועת עזה - כך בכל הפעמים בהן שוגרו רקטות.