ביהמ"ש יחליט אם להרחיק את עו"ד ברק כהן ממנכ"ל הפועלים

לאחר שהרחיק את עו"ד ברק כהן מתנועת "באים לבנקאים" ממנכ"לית לאומי - האם ביהמ"ש יוציא לכהן צו הרחקה גם ממנכ"ל הפועלים? ■ בא-כוחו של ציון קינן: "הסתה שיכולה להסתיים בפגיעה בנפש" ■ כהן: "המאבק לא אלים"

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

האם בית משפט השלום בתל-אביב - שהרחיק את עו"ד ברק כהן מתנועת "באים לבנקאים" ממנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח - יוציא לכהן צו הרחקה גם ממנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן?

בשעות הקרובות צפויה השופטת אפרת בוסני לקבל החלטה בנושא. אתמול (ג') נערך באולמה של בוסני דיון בבקשת קינן להוציא צו הרחקה לכהן.

במהלך הדיון אמר בא-כוחו של קינן, עו"ד ערן שמעוני, כי דפוס ההתנהגות שבו התנהג כהן כלפי קינן מהווה הטרדה מאיימת. "יש פה מסכת של הצקות, הסתה שיכולה להסתיים בפגיעה בנפש", טען עו"ד שמעוני.

הבקשה של קינן הוגשה בין היתר בעקבות סרטונים שהעלה כהן לפייסבוק, שכוללים איומים, כולל איום להגיע לחתונת בנו של קינן ותגובות להם, שאחת מהן אומרת שצריך "להוציא להורג".

"במאי 2013 נרצחו 4 אנשים בבנק הפועלים בבאר-שבע", הזכיר עורך דינו של קינן בהקשר זה. "הבקשה מבוססת על סרטונים שהועלו על-ידי כהן לפייסבוק של קבוצת 'באים לבנקים', כשבכל הסרטונים מופיע קינן באופן אישי".

עו"ד כהן השיב לדברים: "אני לא מכיר מבין אלפי תגובות את האדם שרשם את התגובה עם ה'להרוג'", טען כהן.

לדבריו, קבוצת "באים לבנקאים" בהנהגתו מנהלת מאבק אזרחי לא אלים. "יש ביני לבין קינן מגע פיזי בשתי הזדמנויות בלבד שפגשתי בו במרחב הציבורי: פעם אחת כשפגשתי אותו עם יאיר סרוסי, שלא הגיש בקשה למרות שפניתי אליו בדברים דומים; במקרה אחר נסעתי בכביש, וברכב משמאלי היה קינן. אני אומר דברי אמת, שהאיש גנב".

עו"ד כהן הוסיף ואמר במהלך הדיון אתמול כי "אני עומד כאן אחד, ויחד איתי עומדים 8 מיליון יושבי הארץ". לדבריו, "קינן מנהל את בנק הפועלים, ובנק דיסקונט, בנק לאומי ובנק אגוד צריכים להגיד כל יום תודה שמי שמנהל נגדם מאבק אזרחי זה אני ולא אנשים אחרים".

כהן טען כי הוא מעולם לא היה מעורב באלימות. "אני בניתי מודל למאבק לא אלים שעולה בקנה אחד עם הדין... בעולם המאבק הפוליטי, יש מאבק מזוין, ויש לא מזוין, ויש טקטיקה של מאבק לא אלים... יסוד מיסודות המאבק זה שאין סיכון ואף מאבק פיזי. זה יסוד השיטה: אי-אלימות, לא מגע פיזי. בוז וקריאה בשמות זה תחום לגיטימי של מי שחי מאבק פוליטי".

עו"ד כהן הוסיף ואמר כי "אני רואה בקונפליקט הזה מאבק בין שני חלקים בחברה, ואני מתכוון להמשיך את המאבק הזה כמו שהוא, ואם לא - אחרים ימשיכו. בית המשפט הוא גם ענף בחברה, ובשיח הזה ובמציאות הזאת אני מזהה שבית המשפט זונח אותנו כאזרחים".

נזכיר כי ביום שישי האחרון הוציא בית המשפט צו הרחקה לחצי שנה לעו"ד ברק כהן וקבוצת "באים לבנקאים" ממנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, וקבע כי "מעשיו עולים כדי הטרדה מאיימת" נגדה ונגד בני משפחתה. זאת, לאחר שקבוצת "באים לבנקאים" פרסמה לאחרונה קריאה לפעיליה לבוא ולהפריע למסיבת סיום בית-הספר התיכון של בתה של רוסק-עמינח, תוך פרסום כתובת המקום ושעת האירוע בפייסבוק.

קבוצת הפעילים בהובלת עו"ד כהן עשתה לה מנהג לקיים הפגנות לא שקטות במיוחד מחוץ לבתיהם ולמשרדיהם של בכירי מערכת הבנקאות הישראלית ונותני שירותים בכירים לבנקים.

הקבוצה מוחה על ההתנהלות של הבנקים בישראל כלפי צרכנים, במיוחד במקרים של גביית חובות מחייבים קטנים באמצעות הליכי הוצאה לפועל. זאת, לדבריהם, בניגוד לאנשי עסקים בכירים ובעלי הון החייבים לבנקים לעתים מאות מיליונים או אפילו מיליארדים - הזוכים להתמקח עם הבנק על החזר החוב בתנאים נוחים, מבלי להתמודד עם הוצאה לפועל, החרמת רכוש או פינוי מבית המגורים.