מגדל אחרון בפארק צמרת: בסר וקנדה ישראל מימשו אופציה

קבוצת הרכישה, בהובלת שתי החברות, מימשה את האופציה על הקרקע ב-270 מיליון שקל בטרם יעלה מס הרכישה

חברי קבוצת רכישה, בניהולן ובהובלתן של החברות ב.ס.ר, בבעלותו של נחשון קיויתי, וקנדה ישראל בשליטתם של אסף טוכמאייר וברק רוזן, מימשו אמש (ג') את האופציה שניתנה להם לצורך רכישת המגרש האחרון בפארק צמרת וחתמו על הסכמי מכר לרכישת הזכויות במגרש, בשטח כ-5 דונם, לפי שווי של כ-270 מיליון שקל.

בכוונת חברי קבוצת הרכישה להקים במגרש פרויקט מגורים בן 49 קומות ו-189 דירות, כאשר שווי הפרויקט, כולל עלות הקרקע, נאמד בכ-800 מיליון שקל. שם הפרויקט הוא רום תל אביב. את קנדה ישראל ייצגו בעסקה עורכי הדין ארי וקסלר, דקלה בצלאל וספיר אליהו ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות'. את בסר ייצגו עוה"ד רועי מקוב ומשה הוברמן ממשרד הרמן מקוב. מדובר בפעם הראשונה ששתי החברות משתפות פעולה בפרויקט אחד, כאשר גם בסר וגם קנדה ישראל בנו שלושה מגדלים אחרים במתחם כל אחת.

מגדל המגורים שייבנה באמצעות הקבוצה הוא האחרון שייבנה בשכונה והוא ממוקם בחלק הדרום-מזרחי של המתחם. נכון להיום נמצאות החברות בשלב הגשת התוכניות לעיריית תל אביב. על פי ההערכות, בניית המגדל מתוכננת לתחילת 2016. קבלן ביצוע לפרויקט טרם נבחר והוא ייבחר על ידי חברי קבוצת הרכישה בקרוב.

החברות מיהרו לממש את האופציה עוד טרם נכנסה העלאת מס הרכישה לתוקף, כך חסכו למעשה רוכשי הקרקע, חברי הקבוצה, מס בשווי של מיליוני שקלים כולם יחד. "עבדנו על העסקה הזו תקופה ארוכה", מספר נחשון קיויתי, "זו עסקה מסובכת משום שהבעלות על הקרקע התחלקה בין 50 בעלים שונים. העובדה שמס הרכישה עלה אתמול בלילה זירזה את החתימה ואני מעריך שזה חסך לחברי הקבוצה למעלה משני מיליון שקל. זו פעם ראשונה שאנחנו משלבים ידיים עם קנדה ישראל ולשתי החברות ניסיון גם בקבוצות רכישה וגם במתחם עצמו".

לעסקה קדם מאבק ממושך סביב הקמת המגדל האחרון בפארק צמרת, כאשר חברת אאורה ישראל, בשליטת יעקב אטרקצ'י, ערערה לבית המשפט המחוזי נגד ההחלטה לאפשר לקבוצת הרכישה בהובלת קנדה ישראל וב.ס.ר נדל"ן לבנות את בניין 12 במתחם. אאורה דרשה כי בית המשפט יורה על עיכוב הליכים בפרויקט, אך בסופו של דבר בקשתה נדחתה.