התיק בפרשת שוקי משעול-רונאל פישר נזרק למסדרון ביהמ"ש

8 קופסאות קרטון, ובהן גם קלטות של שיחות בין משעול ופישר, נזרקו בקומת הקרקע בבניין ביהמ"ש בת"א ■ משעול: "אבסורד" ■ הנהלת בתי המשפט: "טעות מינהלתית"

תיקי משעול במסדרון ביהמ"ש / צילום פרטי
תיקי משעול במסדרון ביהמ"ש / צילום פרטי

ארגזי התיק המשפטי בפרשת שוקי משעול נזרקו למסדרון בניין בית המשפט בתל-אביב. מדובר ב-8 קופסאות קרטון, המכילות את הראיות והמסמכים שהוצגו בבית המשפט בתיק נגד משעול, ובהם גם קלטות וידיאו ואודיו של שיחות בין משעול לבין עו"ד רונאל פישר. הקופסאות נזרקו בערימה בקומת הקרקע, ליד השירותים, כך שכל אחד יכול היה לפשפש בהם ולקחת מהם מסמכים וראיות.

לאחרונה הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי פרשת משעול והיחסים של רות דוד-בלום, לשעבר פרקליטת מחוז תל-אביב, עם עו"ד פישר בהקשר לפרשה זו, שנחשפו לראשונה ב"גלובס", ייחקרו על-ידי יחידה להב 433.

נגד פישר ודוד-בלום הוגש באחרונה כתב אישום בפרשת רשת השוחד לכאורה שהפעיל פישר, במסגרתה הוא מואשם כי העביר ללקוחותיו מידע סודי מחקירות משטרתיות בעניינם, שקיבל מקצין בכיר במשטרה, רב-פקד ערן מלכה, וזאת תמורת שוחד.

עורכי דין שהבחינו בארגזים הזרוקים במסדרון בית המשפט, הסבו את תשומת-ליבו של משעול, שפנה לנציבת התלונות על הפרקליטות, השופטת בדימוס הילה גרסטל.

בעקבות פנייתה של גרסטל לבית המשפט בתל-אביב, התקשר אתמול (ג') למשעול המזכיר הראשי של בית משפט השלום בעיר, רחמים אשר, הסביר כי לא ידע כלל על נסיבות השלכת החומר למסדרון, והודיע כי יאסוף את הארגזים.

"צירוף מקרים מוזר ביותר"

משעול היה אחד מ"קבוצת ה-15", של חוקרים ברשות המסים שהתריעו על פרשיות שחיתות ביחידת החקירות ובצמרת רשות המסים. בעקבות פעילותו של משעול התלונן נגדו מי שהיה מנהל רשות המסים, איתן רוב, ונגד משעול נפתחה חקירה של שנה וחצי ביאח"ה. הממצא העיקרי של אותה חקירה היה שהמדינה שילמה למשעול 452 שקל עודפים כהחזר השתתפות בביטוח הרכב של משעול.

לפי עדותו של משעול, עו"ד פישר ייצג אותו בהליך המשמעתי שרשות המסים יזמה נגדו, אולם התיק נגדו הועבר גם למישור הפלילי, באחריות פרקליטות מחוז תל-אביב.

לפי עדותו של משעול בבית המשפט ובמשטרה, פישר פנה אליו והסביר לו כי אם ישלם 20 אלף דולר כשוחד לפרקליטת המחוז, עו"ד דוד-בלום - התיק הפילי ייסגר. משעול סירב, ופרקליטות המחוז הגישה נגדו כתב אישום פלילי, שהתנהל בפני שופטת השלום דניאלה שריזלי והסתיים בהרשעתו.

עו"ד דוד-בלום הייתה מעורבת אישית בניהול התיק נגד משעול, כאשר התנגדה להצגת חלק מקלטות המעקב אחרי משעול, ובמעמד צד אחד קיבלה אישור חיסיון כזה מהשופטת דבורה ברלינר.

משעול אומר היום (ד'): "זה אבסורד שבמהלך המשפט, השופטת שריזלי מנעה ממני קבלת חומרי ראיות לצורך הגנתי בטענה לחיסיון, ועכשיו הם זרוקים ונגישים לכל אחד. אם מוסיפים את המועד שבו העניין התרחש - זה צירוף מקרים מוזר ביותר".

"טעות מינהלתית"

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "התיק נושא השאילתה הוחזר לבית המשפט השלום בתל-אביב באמצעות דואר מסוף, לאחר שהליכי ערעור שהתנהלו במסגרתו הסתיימו. כמקובל עד היום, הונח התיק בסמוך לדואר הנמצא בבית המשפט השלום בתל-אביב. בשל טעות מינהלתית נותר התיק במקומו, עד אשר הובא הדבר לידיעת המזכיר הראשי, אשר דאג כי התיק יועבר לחדר נעול. בעקבות המקרה תוקן נוהל קבלת התיקים למחלקת הדואר בהיכל. יודגש כי החומר לא יועד לזריקה. יובהר כי לשופטת שריזלי, אשר סיימה לדון בתיק לפני כ-5 שנים, אין חלק באירוע שהתרחש".