צפו: "אם כל הפצצות" שמחכה לאיראן אם תפתח נשק גרעיני

המו"מ על הסכם הגרעין של איראן קרוב לסיום, והצדדים עדיין לא מצאו פשרה ■ מיכאל קראולי מהמגזין "פוליטיקו" מציין כי ארה"ב מכינה כבר את "תוכנית ב'" - אופציה צבאית שכוללת פצצה חודרת בונקרים במשקל של 20 טון

פצצה / צילום מסך
פצצה / צילום מסך

המו"מ בין מדינות המערב לאיראן על תוכנית הגרעין שלה אמור להסתיים ב-30 ביוני, והצדדים עדיין לא הגיעו לפשרה, כאשר בשבועות האחרונים נשמעים קולות רבים באיראן שמתנגדים להסכם שעלול לשים קץ לשאיפות הנשק הגרעיני של הרפובליקה האיסלאמית.

במקרה שהשיחות ייכשלו, ממשל אובמה ולמעשה כל נשיא אמריקאי שייבחר בעתיד ייאלץ לבחון "תוכנית ב'" בכל הנוגע לאיראן. כלומר, בתרחיש שכזה ארה"ב תעשה שימוש באופציה הצבאית במטרה למנוע מאיראן לנשק גרעיני.

לפי מיכאל קראולי, מהמגזין "פוליטיקו", במקרה שארה"ב תוציא לפועל את האופציה הצבאית, היא תעשה שימוש בפצצת ענק חודרת בונקרים שמכונה - Massive Ordnance Penetrator - MOP. "אם כל הפצצות" שוקלת 15 טון ואורכה יותר מ-6 מטר.

פצצה / צילום מסך
 פצצה / צילום מסך

קראולי טוען כי חיל האוויר האמריקאי ערך לפחות שלושה ניסויים במדבר מקסיקו, בהם הוא עשה שימוש בפצצת MOP. הוא ציין כי הפצצה היא הקלף המנצח שארה"ב תשלוף במקרה שאיראן תנסה לממש את שאיפותיה הצבאיות בתחום הגרעין.