אלי אלעזרא בודק רכישה של חברת הדלק טן

בטן לא ציינו את היקף העסקה הצפוי, אולם החברה נמצאת על המדף כבר כמה חודשים, ובעבר ההערכות היו כי תימכר בשווי של סביב כ-250 מיליון שקל

אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי
אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי

אליעזר פישמן ממשיך בניסיונות למכור את החזקותיו בחברת הדלק טן, שעדכנה הבוקר על הסכם לתהליך של בדיקת נאותות שתבצע בה קבוצת אלעזרא, שבשליטת אלי אלעזרא, לצורך רכישתה. בטן ציינו כי לאלעזרא הוענקה תקופת בלעדיות מלאה לצורך קיום בדיקות הנאותות ולצורך קיום מו"מ לרכישת השליטה בחברה.

בטן לא ציינו את היקף העסקה הצפוי, אולם החברה נמצאת על המדף כבר כמה חודשים, ובעבר ההערכות היו כי תימכר בשווי של סביב כ-250 מיליון שקל. אם מכירת החברה תושלם עד סוף 2015, מנכ"ל טן, ערן וקנין, ייהנה ממענק של 500 אלף שקל.

טן, הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, עוסקת בייזום, הקמה ותפעול של תחנות דלק וחנויות נוחות, ובשיווק ישיר של מוצרי דלק. בסך הכול החברה מחזיקה 50 תחנות דלק ציבוריות הפועלות תחת המותג טן, ופישמן מחזיק ב-81% ממניותיה.

בחודשים האחרונים עלו על הפרק כמה רוכשים פוטנציאליים לחברה, בהם משפחת נוימן, בעלת קבוצת אלון הפועלת בתחום הרכב.

הכנסות טן ברבעון הראשון של השנה היו 214 מיליון שקל, והרווח הגולמי הסתכם בכ-38 מיליון שקל (18.4% מההכנסות בניכוי בלו). בשורה התחתונה הציגה טן הפסד של יותר מ-300 אלף שקל בסיכום רבעוני, לעומת רווח נקי של יותר מ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".