לבעלי רגליים רחבות

ניו באלאנס 880v4

זה התחיל בזרזיף של צעירים בודדים שהגיחו מולי ונעלמו במהירות במורד השביל, ותוך דקות הפך לצונאמי אנושי כבד, שכלל את כל הגילים, הצבעים והצורות שיש, צונאמי שהעיף אותי מהשביל בלי שום סנטימנטים. ככה זה כשאתה מנסה לרוץ מול כיוון התנועה של אחד מהמירוצים הענקיים האלה. אבל דווקא הייתי מרוצה מהתבוננות מאוד אינטימית בעם ישראל מזיע בחמסין, אבל רץ בהמוניו. מי שהיה פחות מרוצה הייתה האפליקציה שלי שתפסה התחרפנות מוחלטת: הזמן, המרחק והקצב נשארו נכונים, אבל המפה ששורטטה על המסך בסוף הריצה הייתה של מישהו אחר לגמרי.

בכל אופן, התאספנו כאן כדי לפגוש את הדור הרביעי של הניו באלאנס 880. ניו באלאנס היא לא חברה שנוכחת הרבה בעולם הריצה - לפחות זה הישראלי - ולכן מסקרן לבחון את מה שיש לה להציע. אז מתחתי את השרוכים והוצפתי בזיכרונות ותיקים: נעל רחבה יחסית למקובל עם המון מקום לאצבעות ולרגליים רחבות, וגם עם הרבה תחושה ניו באלנסית שאותתה מבעד למשהו כמו שני עשורים תחושה מוכרת.

ה-880 נחשבת לנעל במרכז ההיצע של החברה מבחינת הרכות/שיכוך, אבל יחסית למתחרות מהז'אנר של חברות אחרות היא די קשיחה. זה מתבטא לא רק מתחת לעקב אלא גם במרכז כף הרגל ובאצבעות. למרות הנוקשות השיכוך טוב מאוד, וכמו בכל נעל מהקטגוריה הזאת הבונוס מגיע בדמות החזר אנרגיה יותר גבוה בעת הריצה.

מה עוד? השיפוע של הנעל הוא 12 מ"מ מסורתי וטוב, העקב בולט לצדדים ומספק אחיזה טובה גם על משטחים חלקים, והגפה העליונה נעדרת תחכומים מיוחדים, אך עושה עבודה טובה, למעט הנידוף, ששם היא בינונית. יחד כל זה מסתכם בתחושה מאוד סולידית. ובמילים אחרות: בדגם הזה אין פינפונים גדולים בדמות חידושים טכנולוגים או עיצוב מסעיר, אבל הוא עדיין יודע לעשות את העבודה. לא מעט אנשים - במיוחד כאלה עם כפות רגליים קצת יותר רחבות - יעריכו את זה.

מחיר: 779 שקלים