חברות המדפסות מתן נמכרת תמורת כ-50 מיליון דולר

החברה הישראלית, שפועלת בראש העין ומפתחת מדפסות בפורמט רחב אשר מיועדות להדפסת שלטים, באנרים, שלטי חוצות ועוד,נמכרת לחברת EFI האמריקנית

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

אקזיט בתחום המדפסות: חברת מתן הדפסות דיגיטל הישראלית נמכרת תמורת כ-50 מיליון דולר לחברת EFI האמריקנית. מתן פועלת בראש העין ומפתחת מדפסות בפורמט רחב אשר מיועדות להדפסת שלטים, באנרים, שלטי חוצות ועוד. מתן הוקמה בשנת 1992 והיא מעסיקה כיום כ-70 עובדים.

חברת EFI - Electronics for Imaging, שהוקמה על ידי אפי ארזי המנוח, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2 מיליארד דולר וגם היא פעילה בתחום המדפסות.

"הרכישה תאפשר לאפי להגדיל את מגוון המוצרים כדי לאפשר ללקוחות שלנו להשתמש בפורמט סופר רחב של הדפסה", כך אמר מנכ"ל אפי, גיא הכט, "יכולות המו"פ החזקות של מתן יאיצו עוד יותר את החדשנות של אפי בתחום הזרקת הדיו", הוסיף. "לטכנולוגיה שלנו, ובעיקר ללקוחות שלנו, יש עתיד גדול עם אפי מבחינת המשך התמיכה והחדשנות", כך אמר הנשיא והמנכ"ל לשעבר של מתן, חנן יוספי.

העסקה בוצעה במזומן כאשר אפי שילמה לבעלי המניות של מתן כ-29 מיליון דולר עבור השליטה בחברה. במסגרת ההסכם, אפי נטלה על עצמה לפרוע את חובותיה של מתן בהיקף של כ-5 מיליון דולר. אפי הפקידה בנאמנות סכום נוסף של 14 מיליון דולר, אשר יועבר לבעלי המניות של מתן במהלך השנים הקרובות, בכפוף למספר תנאים.

EFI יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד ברי לבנפלד, בן סנדלר, אופיר לוי ואירה בורשטיין ממשרד יגאל ארנון ושות'. מתן יוצגה על ידי אשוק צ'נדרשיקר ועידו צמח ממשרד גולדפרב זליגמן.