השערורייה החשבונאית בטלדור עלולה לגרור כתב אישום

חומרי החקירה בעקבות אי-התאמות שהתגלו בדוחות החברה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו לפרקליטות

השערורייה החשבונאית שהתגלתה בשנה שעברה בחברת שירותי המחשוב טלדור, עלולה להתגבש לכתב אישום כנגד החברה, כך עולה מדיווח של טלדור היום לבורסה. לפי הדיווח, אתמול נמסרה לחברה מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודעה אשר לפיה תיק החקירה בעניינה הועבר לעיון הפרקליטות, וכי ככל שלאחר לימוד התיק תתגבש בפרקליטות החלטה להגיש כנגד החברה כתב אישום, תימסר לה על כך הודעה ויקוימו לחברה הליכי שימוע ועיון. טלדור הוסיפה כי תדווח בנושא ככל שיידרש.

החקירה נפתחה במארס 2014 על-ידי רשות ניירות ערך, בשל הליקויים שהתגלו בדוחות הכספיים של החברה: בדוחות החברה התגלו אי-התאמות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, גילוי שגרם למחיקה של כ-30% מההון העצמי של טלדור, לפיטורי בכירים בחטיבת השירותים המנוהלים ולירידה במנייתה (שמאז התאוששה). במסגרת חקירת רשות ניירות ערך, נלקחו מהחברה חומרים, מסמכים ומידע ונחקרו מספר נושאי משרה ועובדים.

טלדור נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 164 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת DBSI, חברת ההשקעות של יוסי בן-שלום וברק דותן שמחזיקה ב-73.9% ממניות טלדור. בשנים האחרונות ניהל את החברה אריה רימיני, שהודיע לפני מספר שבועות על פרישתו מהתפקיד לטובת שותפות בסטארט-אפ מתחום האנרגיה. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות טלדור ב-191 מיליון שקל והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה הסתכם ב-6 מיליון שקל.