גאדג'טים: סמארטפון של סוני - בלי זיכרון, ויקר ביחס לביצועים

אי-אפשר לקחת מהסמארטפון Xperia M4 Aqua את יתרון העמידות למים, אך מעבר לכך הוא מאכזב ולא שווה את המחיר, וזאת במיוחד לאור נפח האחסון המועט

קטגוריית הסמארטפונים בטווח המחירים של 1,500-2,000 שקל תחרותית מאוד. סוני השיקה לאחרונה את M4 Aqua - סמארטפון שנמכר מתחת לרף ה-2,000 שקל, אבל מציג ביצועים נמוכים.

חומרה: אחת הבעיות המשמעותיות ב-M4 הוא נפח האחסון הפנימי שלו. אמנם הוא מגיע עם זיכרון בנפח 8 ג'יגה, אבל מיד אחרי כל העדכונים שסוני דורשת עם ההפעלה של המכשיר, הנפח יורד רק ל-1.6 ג'יגה - נפח שלא מספיק לשום דבר. יש אפשרות להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס, אבל היבואן (ברס אלקטרה) לא מצרף כרטיס זיכרון בערכה. אפשר אמנם להעביר את רוב האפליקציות לכרטיס הזיכרון, אבל עדיין, לא תמיד כל אפליקציה עוברת אליו.

בנוסף, ההמכשיר שנבדר סבל מתקלה - לפחות פעם ביום הטפט הפך למסך שחור והסיסמה של אפליקציית פייסבוק נמחקה. לאחר כמה ימים של שימוש במכשיר, ה-M4 סבל מבעיות רבות של איטיות.

עמידות: הבידול של ה-M4 לעומת סמארטפונים אחרים בשוק הוא העמידות שלו למים: ניתן להטביעו לעומק של 1.5 מטר בברכה למשך 30 דקות. סוני גם שילבה כפתור יעודי פיזי למצלמה, כך שניתן לצלם תמונות מתחת למים (מסכי מגע לא ניתנים לתפעול בבריכה).

מסך: מסך 5 אינץ' עם רזולוציית HD אמורה לספק את רוב המשתמשים, אבל איכות התמונה לא גבוהה, במיוחד ביחס למחירו של המכשיר.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ, אבל לא בגרסה מעודכנת, אלא ב-5.0.

מצלמה: המצלמה של ה-M4 מפתיעה לטובה, במיוחד לאור הביצועים המאכזבים של הסמארטפון. המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל, כאשר התמונות יוצאות מוצלחות עם גוון צבעים עשיר באור יום. במקומות סגורים, החדות יורדת. מצד שני, במקרים מסוימים המצלמה מגיבה לאט מדי דווקא כשרוצים לצלם תמונה במהירות.

המצלמה הקדמית לצילומי סלפי - 5 מגה פיקסל, מפגינה ביצועים טובים.

סוללה: ביצועי הסוללה בינוניים. המכשיר שורד עד שעות הערב, בתנאי שמופעל "מצב חיסכון" ששמו Stamina, ובו הסמארטפון סוגר את החיבור ל-WiFi והנתונים הסלולריים (מלבד אפליקציות מסוימות על-פי בחירת המשתמש, למשל, וואטס אפ וג'ימייל) בזמן שהמסך כבוי.

קיבולת הסוללה עומדת על 2400 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: אי-אפשר לקחת מהמכשיר את יתרון העמידות למים, אך מעבר לכך הוא מאכזב ולא שווה את המחיר, וזאת במיוחד לאור נפח האחסון המועט.

מחיר: 1,900 שקל, כולל שנתיים אחריות דרך היבואן ברס-אלקטרה.

ציון: 6.