הסכם הגג בקריית ביאליק: יזמים זכו רק ב-40% מהיח"ד

ע"פ תוצאות המכרזים רוב יחידות הדיור נותרו על המדף כאשר יזמים זכו במגרשים המאפשרים בנייה של רק 426 יחידות דיור מתוך 1,089 יחידות הדיור שיצאו למכרז

בנייה בפתח תקווה / צילום: תמר מצפי
בנייה בפתח תקווה / צילום: תמר מצפי

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום (א') את תוצאות המכרזים בקריית ביאליק, מכרזים שפורסמו כחלק מהסכם הגג שנחתם בעיר בשנה שעברה. על פי התוצאות, רוב יחידות הדיור במכרז נותרו על המדף כאשר יזמים זכו במגרשים המאפשרים בנייה של רק 426 יחידות דיור מתוך 1,089 יחידות הדיור שיצאו למכרז. מדובר בכ-40% בלבד מכמות יחידות הדיור. המכרז כלל חמישה מגרשים סך הכל כאשר רק בשלושה זכו יזמים ושני הנותרים נפסלו בעקבות הצעות לא תקינות או הצעות נמוכות מידיי שהגישו יזמים למכרז.

במקביל, נראה שהסכם הגג מפתה חברות שפועלות בעיקר במרכז הארץ להצפין ובמכרז האמור זכו יזמים גדולים שבונים בעיקר במרכז כמו אפריקה ישראל מגורים, שיכון ובינוי וחברת גיא ודורון לוי.

כך, במגרש המאפשר בניית 206 יחידות דיור זכו חברת אפריקה ישראל מגורים וחברת שיכון ובינוי נדל"ן שהציעה כ-16.18 מיליון שקל בעבור הקרקע. דמי הפיתוח במגרש זה עומדים על כ-35.8 מיליון שקל כך שההצעה הזוכה מגלמת שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה כ-250 אלף שקל. למגרש זה הוגשו 5 הצעות שונות.

בשני המגרשים הנוספים זכתה חברת גיא ודורון לוי, מגרש אחד המאפשר 129 יחידות דיור ומגרש נוסף המאפשר בניית 91 יחידות דיור. במגרש הראשון זכתה החברה כאשר הציעה כ-18.9 מיליון שקל. דמי הפיתוח במגרש זה עומדים על כ-30 מיליון שקל כך שההצעה מגלמת שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח שעומד על כ-379 אלף שקל. למגרש זה הוגשו 8 הצעות שונות.

במגרש השני, המאפשר כאמור בניית 91 יחידות דיור, עמדה הצעתה הזוכה של החברה על כ-10.6 מיליון שקל. דמי הפיתוח במגרש זה עומדים על כ-21.6 מיליון שקל כך שההצעה הזוכה מגלמת שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח של כ-355 אלף שקל. למגרש זה הוגשו שלוש הצעות.

נציין כי ניכר שהמדינה ציפתה לקבל מחירים גבוהים באופן משמעותי על המגרשים האמורים משום שגובה השומה במכרז היה גבוה בצורה ניכרת מההצעות שזכו בסופו של דבר במיליוני שקלים.