הנקראות ביותר

פלאפון רוכשת את יופון מקבוצת מגה בעסקת חלוקת הכנסות

פלאפון רוכשת את פעילות המפעיל הווירטואלי מקבוצת אלון, ושתי החברות יתחלקו בהכנסות במשך 3 שנים ■ מנויי יופון יעברו באופן שקוף לפלאפון, ללא צורך בהחלפת סים וללא שינוי במסלולים הקיימים

יופון  ברקוד / צילום: יחצ  thinkstockphotos
יופון ברקוד / צילום: יחצ thinkstockphotos

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת פלאפון רוכשת את מפעיל הסלולר הווירטואלי יופון (Youphone) מקבוצת מגה. "גלובס" חשף גם כי בשל הקשיים של קבוצת מגה, ובשל המשך ההפסדים ביופון, קבוצת אלון החליטה למכור את פעילות אלון סלולר, שמפעילה את המותג יופון, ופניות נעשו לכל המפעילים.

העסקה הושלמה ונחתמה היום (ב'), ואותה הובילו מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, ואביגדור קפלן, מנכ"ל קבוצת אלון.

העסקה כפופה לאישור משרד התקשורת ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, והיא מבוססת על חלוקת הכנסות ללא כספים שמחליפים ידיים. פלאפון ויופון יתחלקו בהכנסות מהסלולר במשך 3 שנים.

נציין כי יופון "רוכבת" על רשת פלאפון לצורך הגעה ללקוחות, כך שלא ברור כיצד תתבצע החשבונאות.

מנויי יופון יעברו באופן שקוף לפלאפון, ללא צורך בהחלפת סים וללא שינוי במסלולים הקיימים. בנוסף, כל המסלולים שקיבלו לקוחות יופון יישמרו גם בעת המעבר לחברת פלאפון.

כמו כן, פלאפון חתמה על הסכם עם רשת מגה, במסגרתו יימכרו כרטיסי סים, ויגויסו מנויים בסניפי הרשת.

יופון היא מפעילת ה-MVNO (מפעיל וירטואלי) הגדולה בישראל, ולה מערכות הנדסיות, מערכת חיוב (בילינג) ומערכת ניוד מספרים עצמאית. לחברה יש הסכם אירוח עם פלאפון מאז ינואר 2014, כאשר מרבית מנוייה כבר עברו לרשת פלאפון. לחברה יש כ-80 אלף לקוחות.

לצד פלאפון, גישושים נעשו גם מול איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של 018 אקספון, שמתכוונת להיכנס לשוק הסלולר כמפעיל שישי וחדש, וכן ככל הידוע נעשו פניות גם לרמי לוי, אך לא נמצא אישור לכך.

יופון לא הצליחה להתמודד בשוק הסלולר בגלל מלחמת המחירים הפרועה בשנה האחרונה. על-פי הערכות, פלאפון תשתלט על החברה מרגע קבלת האישורים להשלמת העסקה.

ניתן להניח כי ההכנסה הממוצעת החודשית למנוי בחברה אינה עולה על 50 שקל, אך מהסכום יש לנכות את עלויות השימוש ברשת פרטנר ופלאפון.

פעילות הסלולר של קבוצת אלון החלה זמן קצר לפני שגולן והוט מובייל נכנסו לשוק במאי 2012. החברה, שתכננה לנצל את רפורמת הסלולר, נכנסה כמפעיל סלולרי וירטואלי, כשהיא רוכבת על תשתיות פרטנר. עם כניסת גולן והוט מובייל, יופון נקלעה למלחמת מחירים קשה, ונאלצה להתחרות בסופה שחוללו גולן והוט מובייל שהורידו מחירים בלי סוף.

אלון סלולר, יש לומר, הצליחה לא רע בחודשים הראשונים לפעילותה בגיוס לקוחות חדשים, ומבין המפעילים הווירטואליים החברה הייתה המגייסת השלישית בגודלה בשוק, ואף עקפה את רמי לוי סלולר בשנה הראשונה לפעילותה. לאט-לאט התגלו סדקים בקצב גיוס הלקוחות, ואלון סלולר בחודשים האחרונים ננטשת יותר משהיא מגייסת.

ניתן רק לשער כי מצבה של כל קבוצת אלון, שנמצאת בקשיים גדולים בימים אלה, השפיע גם על הפעילות הסלולרית.

המודל של אלון סלולר הוא שיווק חבילות סלולריות כחלק מהקבוצה כולה - כלומר לקוח שקונה דלק בתחנות דור-אלון או קונה ברשת מגה, מקבל הנחות בחבילה הסלולרית שלו.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "רכישת מנויי יופון הינה בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שהגדרנו. אנו רואים בפעילות הסלולר תחום פעילות עיקרי של החברה, ובו אנחנו מתמקדים. צירוף של עשרות אלפי מנויים לפלאפון יגדיל את נתח השוק שלנו ויחזק את הצמיחה העתידית של החברה".

לדבריו, "בחרנו לעשות את העסקה במנגנון של חלוקת הכנסות על מנת למזער את סיכוני הרכישה. למעשה איננו מסכנים תשלום מראש, וכן על מנת לגרום ליופון לשמר את בסיס הלקוחות עד ליום השלמת העסקה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות