נניקשווילי, בן-זקן ורביבו ישלמו לארנה גרופ והפניקס 12 מ' ש'

ארנה גרופ תבעה משלושת בעלי השליטה שלה לשעבר תשלום חובות, בגין שימוש בשטחים במרכז המסחרי סטאר סנטר באשדוד

אחרי כמה שנים של התדיינות משפטית, אברהם נניקשווילי, ג'קי בן-זקן וחיים רביבו - שלושת בעלי השליטה לשעבר בחברת מנופים פיננסיים (כיום ארנה גרופ) - צפוים להעביר סכום של כ-12 מיליון שקל לחברה ולחברת הביטוח הפניקס.

השלושה יעבירו את הסכום בגין חובות דמי שכירות וחובות נוספים שהיו להם כלפי החברה בגין שימוש בשטחים במרכז המסחרי סטאר סנטר שבאשדוד. 80% מהסכום יועברו לארנה גרופ, נתון המהווה 88% מהחוב הרשום בספריה, ללא הפרשה לחובות מסופקים.

כאמור, הנכס בגינו עומדים החובות הוא סטאר סנטר באשדוד, מרכז הפועל כפאואר סנטר בו נמצאים חלק מעסקי בעלי השליטה לשעבר, בהם מכון כושר ("סוואט"), אקדמיה לספורט ומשרדים.

ארנה גרופ (הנמצאת כיום בשליטת מרקוס וובר) והפניקס, המחזיקה 25% מהזכויות בסטאר סנטר, הגישו במהלך 2013 תביעה נגד בן-זקן ונניקשווילי בדרישה לפנות את השטחים המוחזקים על-ידם, בעקבות הפסקת תשלומי השכירות ודמי ניהול. בהמשך פונו חלק מהשטחים, והצדדים חזרו לנהל משא-ומתן.

בארנה גרופ ציינו בעדכון שפרסמו בנושא בימים האחרונים כי סכום התשלום נקבע במסגרת הסדר פשרה הכולל גם ויתור של הצדדים על טענות ותביעות אחרות, בין היתר "תביעת בעלי השליטה לשעבר, באמצעות חברה בשליטתם, בסך של מעל 8 מיליון שקל".

עוד מסדיר ההסכם בין הצדדים את תנאי הישארותם של נניקשווילי, בן-זקן וכדורגלן העבר רביבו בנכסי ארנה גרופ לתקופה נוספת, וקבלת והסדרת ערבויות וביטחונות. השלושה כבר הפקידו מיליון שקל בנאמנות לצורך כניסת הסכם הפשרה לתוקף, והוא דורש כעת כמה אישורים, בהם את אישור בית המשפט.

בארנה גרופ מוסיפים כי נניקשווילי ובן-זקן מחזיקים בזכויות במגרש בשטח של 13 אלף מ"ר בצמוד לסטאר סנטר (ששטחו כ-40 אלף מ"ר), וכחלק מהסדר הפשרה ארנה גרופ תפעל לשנות את התב"ע של המגרש המשותף.

בזמן הקרוב מתכננת ארנה גרופ להשלים מימון מחדש של ההלוואות על הסטאר סנטר, אחרי שבחודש שעבר דיווחה על הארכת מועד הפירעון הסופי שלהן לצורך השלמת המהלך.

היקף ההלוואות עמד בסוף חודש מארס על 257 מיליון שקל, וארנה גרופ הפרה חלק מאמות-המידה הפיננסיות עבורן. שווי הנכס הוערך בסוף 2014 ב-491 מיליון שקל, והוא הניב למנופים ולפניקס הכנסות שנתיות של 49.5 מיליון שקל.

ארנה גרופ עוסקת בתחום הנדל"ן המניב והיזמי. כיום מחזיק וובר 62% ממניותיה, ונניקשווילי ב-23%. שוויה בבורסה עומד על 160 מיליון שקל, אחרי שאיבדה בשנה האחרונה כ-36% מערכה.

לפני כ-4 שנים בלבד נסחרה החברה בשווי של יותר ממיליארד שקל, אלא ששורה של כשלונות עסקיים מהדהדים בתחומי הנדל"ן בחו"ל וחיפושי הנפט בישראל (קידוח הנפט של חברת שמן מול חופי אשדוד) גרמו לה להפסדים מצטברים של כמעט 800 מיליון שקל בשנים האחרונות וכיווצו את שווייה.

שדרוג בשכר המנכ"לית בפועל

החברה נדרשה להזרמות הון אדירות מצד בעל השליטה הנוכחי, וובר, שסייעו לה לפרוע את מלוא התחייבויות האג"ח שלה. מי שהצליח למכור את מניותיו בחברה לפי השווי המנופח בו נסחרו בתחילת העשור היה ג'קי בן-זקן, שקיבל תמורתן מוובר ונניקשווילי כ-100 מיליון שקל.

במקביל להסדר החובות של בעלי השליטה הקודמים, בעלי המניות של ארנה גרופ אישרו בימים האחרונים שידרוג של 43% בשכרה החודשי של המנכ"לית בפועל והיועצת המשפטית של החברה, מיכל פוקס, מ-35 ל-50 אלף שקל לחודש, וכן מענק של 100 אלף שקל. פוקס החלה לכהן כיועצת המשפטית של החברה בפברואר 2014, ומונתה לכהונה כמנכ"לית באוגוסט באותה שנה.