מכות מצרים: לא תאמינו איך נראה שדה הקרב בסיני

אלפי ג'יהאדיסטים חמושים בנשק כבד ■ מתקפות טרור שגבו את חייהם של 500 חיילים בצפון סיני לבדו ■ כלכלה מקרטעת ■ ופיצול חברתי חסר תקדים ■ מצרים של הנשיא א-סיסי רועדת וגלי ההדף יגיעו גם לישראל

מצרים / צילום: רויטרס
מצרים / צילום: רויטרס

כיממה לאחר ההתקפה המסיבית של לוחמי דאעש על עמדות צבא ומשטרה מצריות בצפון חצי האי סיני בשבוע שעבר, יצר צבא מצרים בחופזה סרטון אנימציית תלת ממד, שהופץ לכלי התקשורת ותיאר את האירועים מנקודת מבטו. בסרטון - הלא מרשים במיוחד מהבחינה הטכנית - נראים עיקרי הסיפור: טנדר תופת נהוג בידי מחבל מתאבד מתפוצץ סמוך לעמדה מצרית, ג'יהאדיסטים רכובים על גבי טנדרים ואופנועים מסתערים על המתחם מיד לאחר מכן, וקרב שבו כוחות הצבא המצרי מתמרנים את הטנקים שלהם כך שיאגפו את המחבלים מסתיים בהשמדת התוקפים.

לא עבר זמן רב, והרשתות החברתיות הוצפו בגרסה אחרת - ברוטלית, וכנראה אמינה בהרבה - לקרב שבו נהרגו עשרות לובשי מדים מצריים. הגרסה הזו צולמה מכמה זוויות על-ידי לוחמי דאעש, והתמונה שמתקבלת ממנה מחמיאה הרבה פחות לצבא המצרי. נקודת הפתיחה של הקרב אמנם הייתה זהה - נהיגת טנדר עמוס בחומרי נפץ אל העמדה המצרית - אולם הנזק שפיצוץ אותו טנדר גרם היה מאסיבי בהרבה מכפי שהודה הצבא המצרי. בניגוד למה שניתן להבין מסרטון האנימציה, הבניין שבו היו החיילים לא סבל מהתקלפות טיח כתוצאה מהפיצוץ, אלא ממש התפרק לגורמים.

רגעים ספורים לאחר מכן, כשהג'יהאדיסטים הסתערו על ההריסות, הם מצאו גופות ופצועים המומים. אלו, כך נראה בצילומים שנעשו באמצעות מצלמות גו פרו שהוצמדו לגופם של חלק מהמחבלים, נורו בקור רוח רצחני מטווח קרוב. המחבלים נראים בסרטון מתקדמים כשהם יורים בבודדת ומיד לאחר שהטנקים המצריים החלו לנוע במה שנראה יותר כמו נסיגה מבוהלת מאשר תנועת איגוף, הם חדרו לעומק המתחם הצבאי. אז, ללא כל התנגדות, הם בזזו כלי נשק ותחמושת שהושארו מאחור, השליכו רימונים לתוך כלי הרכב המשוריינים שחנו בו ולאחר מכן הציתו אותם.