קופ"ח מכבי וביה"ח קליבלנד קליניק יקימו מאיץ סטארט-אפים

קליבלנד קליניק, אחד מבתי החולים המובילים בארה"ב, כבר משתף פעולה עם חברות בישראל ■ המאיץ בתחום הבריאות הדיגיטלית ייקרא eHealth Ventures

ביומד / צילום: Shuterstock
ביומד / צילום: Shuterstock

בית החולים קליבלנד קליניק, מבתי החולים המובילים בארה"ב, הודיע על התקשרות עם מכבי שירותי בריאות, לשם הקמה של מאיץ לחברות ישראליות בתחום הבריאות הדיגיטלית. שמו של המיזם יהיה eHealth Ventures.

החברות במאיץ יקבלו הכוונה וייעוץ, גישה למומחים ולשותפים עסקיים של שני הגופים, וכן מימון ראשוני מן המאיץ. תקציב המיזם הנוכחי לא נמסר, אולם על פי ההערכות שני הגופים מתכננים, יחד עם משקיעים אחרים, להקצות לפרויקט סכום של כמה עשרות מיליוני דולרים, להשקעות ראשונות והשקעות המשך. מקליבלנד קליניק נמסר כי המאיץ מיועד לחברות שמעוניינות בהמשך הדרך להעביר חלק מפעילותן לארה"ב.

מכבי שירותי בריאות פועלת לאחרונה דרך חברת המסחןר שלה, מכבי יזמות וניהול בע"מ, גם בשיתופי פעולה עם סטארט-אפים כגון מדיאל בתחום המעי הגס ודריו בתחום הסוכרת.

בית החולים קליבלנד קליניק מפעיל מספר תוכניות חדשנות ונמצא כבר כמה שנים בקשר קרוב עם ישראל, דרך תוכניות שונות לתמיכה בחדשנות, החל ממענקים ועד השקעות ישירות. בין היתר השקיעה חברת המסחור של קליבלנד קליניק בחברת ווקטוריוס, השקיעה והשתתפה בהקמה של חברת CDX יחד עם הקבוצה הבורסאית מרחביה, חתמה על שת"פ אסטרטגי עם קרן ההשקעות במכשור רפואי ריינבאו וביצעה שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות כמו הטכניון ומכון ויצמן. כמו כן, חברות ישראליות רבות משתפות פעולה עם המכון בבדיקת הטכנולוגיות שלהן וכך שיתף בית החולים פעולה עם חברות כמו ביוקונטרול, ארליסנס, קרדיוסטר, סנסיבל מדיקל, אייסקיור ואחרות, כך מציין ראש תחום הפיתח העסקי של תחום הלב בחברת המסחור, טום סודו.

בראיון ל"גלובס" שנתן בעבר מנכ"ל חברת המסחור של בית החולים, ה-Cleveland clinic Innovations, נאמר כי החברה מקדמת את המוצרים שלה עד שלבים יחסית מאוחרים לעומת חברות מסחור של בתי חולים אחרים.

קליבלנד קליניק ממוקם במדינת אוהיו, אשר מקיימת גם ברמת המדינה קשרי שת"פ עם תעשיית ההיי-טק הישראלית, בדגש על ביומד. מחוז אקרון ומחוז ביצ'ווד הקימו בעבר תוכניות לתמיכה בחברות וחממות ישראליות המעוניינות לפעול בשטחן. פעילות זו נועדה בין היתר ליצור מקומות עבודה באוהיו.

לדברי ד"ר תומס גרשם, סמנכ"ל החדשנות בקליבלנד קליניק אינוביישנז: "הרחבת הפעילות של CCI לישראל תרחיב את זרימת הרעיונות בין המדינות ותשפר את קצב החדשנות תוך מתן הזדמנויות למסחור בין לאומי של הקניין הרוחני שלנו ותועלת רבה לאזור הגאוגרפי של צפון מזרח אוהיו".

סטיב שפירו, שינהל את המאיץ, ציין כי " CCI היא מובילה בינלאומית בהון סיכון תאגידי בתחומי הבריאות ויש לה ידע שנדרש בישראל".