גאדג'טים: צמיד בריאות של FitBit - מדידת דופק קבועה

ה-Charge HR מציע ניטור מספר צעדים, מרחק, שריפת קלוריות, מדרגות ושינה, ואף מזהה באופן אוטומטי שינה ועלייה במדרגות ■ הבדיקה גילתה כי בזמן מנוחה רמת הדיוק גבוהה, אך בזמן פעילות, כשהדופק עולה, הסטייה גבוהה

צמידי ניטור צעדים משתדרגים כל הזמן, ומנסים למצוא את מקומם מול השעונים החכמים. חברת FitBit ותיקה בתחום הצמידים החכמים, והדגם החדש שלה Charge HR מציע חידוש מעניין: מדידת דופק קבועה.

ניטור: FitBit מציעה ניטור מקיף של המצבים בהם המשתמשים נמצאים ביום יום, מספר צעדים, מרחק, שריפת קלוריות, מדרגות ושינה. הצמיד מזהה באופן אוטומטי שינה ועלייה במדרגות, ללא צורך ללחוץ על כפתור כדי שיידע על כך.

הצמיד מאוד רגיש, והמון תזוזות שהן לא צעדים, מחושבות בטעות (כמו בדגמים רבים אחרים). במהלך שינה, אם קמים מהמיטה לשירותים או לגשת לילד שמתעורר, הצמיד מחשב את מספר שעות השינה עד לאותו רגע ולא ממשיך את החישוב לאחר מכן.

גם חישוב המדרגות (חישוב של קומות) לפעמים לא מדויק. הצמיד מציע גם מדידת מרחק ריצה, אך גם כאן החישוב לא מדויק ובבדיקה שלמו נוספו מאות מטרים למרחק הסופי. מצד שני, אם רוצים לדעת הערכה של מספר הצעדים ביום, הצמיד הזה מספק.

דופק: החידוש בדגם הזה הוא מדידת הדופק בכל שעות היממה, ללא רצועת דופק. הבדיקה גילתה כי בזמן מנוחה רמת הדיוק גבוהה, אך בזמן פעילות, כשהדופק עולה, הסטייה גבוהה.

עיצוב: העיצוב שודרג, כך שהיום הוא נסגר באמצעות אבזם כמו בשעון רגיל ולא באמצעות סוגר לחיץ.

מסך: בניגוד לדגמים הישנים של החברה, הדגם הזה כולל צג קטן, המציג את השעה. בלחיצת כפתור (או הקשה כפולה של האצבע) ניתן לקבל את כל המידע שה-Charge יודע לנטר. יש גם שיחה מזוהה לשיחות טלפון מהסמארטפון. החסרון: אין תמיכה בעברית והתצוגה כוללת רק את מספר השיחה הנכנסת. מצד שני, זה עדיין נוח בשביל לדעת שמתקבלת שיחה, בזמן שהסמארטפון נמצא במקום אחר בבית.

אפליקציה וחיבוריות: חלק לא פחות חשוב בחוויית השימוש בצמיד היא האפליקציה (יישומון). FitBit אומנם לא תרגמה אותה לעברית, אבל אפשר למצוא כאן תצוגה היסטוריה של הצעדים במשך תקופות של חודש, 3 חודשים או שנה, כמה קלוריות נשרפו בכל אימון, מידע על זמן השינה בפועל, כולל מספר הפעמים שהתעוררנו וכמות המים ששתינו ביום.

התקשורת בין הצמיד לסמארטפון מתבצעת בבלוטות'. הצמיד מעביר את המידע בכל פעם שפותחים את היישומון. ניתן גם לסנכרן את המידע למחשב באמצעות מתאם אלחוטי המגיע בערכה.

עמידות: הצמיד עמיד לרטיבות הנגרמת מזיעה או מגשם, אבל לא ניתן להשתמש בו לצורך שחייה בבריכה או מקלחת.

סוללה: הסוללה מחזיקה כ-4 עד 5 ימים.

בשורה התחתונה: FitBit היא חברה ותיקה בתחום והמוצר שלה עשיר בתכונות, אבל אינו מספיק מדויק.

מחיר: 780 שקל ברשת באג.

ציון: 8.