888 מתרחקת מרכישת Bwin.Party הבריטית-אוסטרית

Bwin.Party הודיעה ביום חמישי כי היא מעדיפה את הצעת GVC הבריטית ו-Amaya הקנדית, בניגוד להערכות בשוק ההון הבריטי"סאנדיי טיימס": 888 במאמץ אחרון לרכישת Bwin.Party

האתר של Bwin.Party / צילום: אתר החברה
האתר של Bwin.Party / צילום: אתר החברה

למרות הערכות בשוק ההון הבריטי כי ענקית ההימורים המקוונים הבריטית-אוסטרית Bwin.Party תעדיף את 888 הישראלית כרוכשת, ביום חמישי האחרון התברר אחרת: Bwin.Party הודיעה רשמית כי היא מעדיפה את הצעתן המשותפת של חברת הימורי הספורט הבריטית GVC והענקית הקנדית Amaya, שרכשה את נכסי פוקרסטארס.

בהודעתה ציינה Bwin.Party, כי "החליטה לעבוד מול GVC כדי שזו תגבש סופית את הצעתה בימים הקרובים". במילים אחרות, Bwin.Party מעדיפה את הצעת GVC, שנוקבת במחיר מניה של 110 פני ובשווי חברה של 1.4 מיליארד דולר.

המחיר שבו נקבה 888 אינו ידוע, אך כנראה שזו לא הרימה ידיים. ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח הבוקר כי 888 עושה מאמץ אחרון כדי לשכנע את Bwin.Party לעבור לצדה, ולכן הנהלת 888 תיפגש עם הנהלת Bwin.Party בניסיון "להגיע להסכם של הרגע האחרון", כדברי העיתון.

לדבריו, הצעת 888 נמוכה קמעה מזו של GVC, ולכן היא צריכה לשכנע את Bwin.Party כי מרכיב המניות בהצעתה עדיף על זה שבהצעת GVC.

מקורות טענו באוזני העיתון, כי נמוך הסיכוי ש-888 תשפר את מרכיב המזומן בהצעתה, וכי היא תעדיף לשכנע את הנהלת Bwin.Party בתועלות שיצמחו מסינרגיה בין שתי החברות. 888 נסחרת לפי שווי של 871 מיליון דולר.

עוד מציין העיתון, כי בנקאי השקעות המעורב בתהליך ציין באוזניו כי המו"מ הוא "מרוץ סוסים מאוד צמוד ושל שניים בלבד". לדברי ה"סאנדיי", "שבעת הימים הקרובים יהיו קריטיים מאוד במלחמה על החברה".

PartyGaming הבריטית, שהחזיקה בתואר "מפעילת הפוקר המקוון הגדולה ברשת", ובשיאה הייתה שווה מעל 10 מיליארד דולר, התמזגה באביב 2011 עם עמיתתה האוסטרית Bwin, שהתמחתה בהימורי ספורט, והייתה שווה בשיאה כמעט 4 מיליארד דולר. המיזוג, שיצר חברה בשם Bwin.Party, כשל כישלון כמעט חרוץ, ולפני שנה הניחה האחרונה את עצמה על המדף, והמרוץ לרכישתה החל.