הפרטת תעש: פתיחת חדרי המידע נדחתה - טענות ל"מחטף"

עפ"י סיכום שהושג אתמול בין משה גפני לבין מנכ"ל האוצר שי באב"ד, חדרי המידע ייפתחו בתחילת השבוע הבא - ועד אז האוצר יציג לגפני חוות-דעת של רשות החברות המסבירה את הנחיצות שבהפרטת תעש במתווה הנוכחי

חדרי המידע שהיו אמורים להיפתח ביום רביעי ל-9 קבוצות שמתמודדות על רכישת התעשייה הצבאית (תעש) - יפתחו רק בתחילת השבוע הבא. זאת, בעקבות לחץ שהפעילו אמש (ב') חברי הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) ומיקי זוהר (ליכוד) ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני על משרד האוצר.

על-פי סיכום שהושג אתמול בין גפני לבין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד חדרי המידע ייפתחו בתחילת השבוע הבא - ועד אז האוצר יציג לגפני חוות-דעת של רשות החברות המסבירה את הנחיצות שבהפרטת תעש במתווה הנוכחי, ולפיה אין לצאת להנפקה של מניות מיעוט בחברה.

חדרי המידע היו אמורים להיפתח ביום רביעי, בהנחיית מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. רבים מחברי ועדת הכספים של הכנסת מתרעמים על המהלך, בטענה שאין סיבה להפריט את תעש וכי מצבה הוטב באחרונה באופן שמייתר את מכירתה. לפיכך, חלק מחברי הוועדה סבורים כי על המדינה לסגת מתכנית זו - אף שהמתווה להפרטת החברה כבר אושר בממשלה.

בפנייתם של חברי הכנסת יונה וזוהר לגפני נטען אתמול כי הפתיחה המתוכננת של חדרי המידע ביום רביעי לא תואמה עם ועדת הכספים. עוד נטען כי מהלך זה, עומד בניגוד לסיכום מישיבת הוועדה לפני כשבועיים ולפיו חדרי המידע לא ייפתחו - כל זמן ששר האוצר, משה כחלון לא יבחן חלופות למתווה ההפרטה. השניים הזהירו את גפני כי אם חדרי המידע ייפתחו ביום רביעי, יש במהלך זה מחטף, ויהיה בו כדי להפוך את הפרטת תעש לעובדה קיימת.

גורמים שמעורבים בתהליך ההפרטה של החברה אמרו הערב לגלובס כי כל עיכוב בתכנית זו- עשוי לעכב את תכנית המעבר של תעש לנגב, תוך פינוי קרקעות יקרות באזור השרון. אותם גורמים הזכירו כי חלופות להפרטת החברה נבחנו כבר בעבר- ונמצאו כלא רלוונטיות לחברה.