מתחמם? דרור פויר חזר מההתנחלויות של חבל בנימין

למעלה מ-100 אירועים ביטחוניים בשבוע; הפגנות נגד בג"ץ; אכזבה מבנימין נתניהו שלא בונה בהתנחלויות; ורמדאן אחד שנפל על קיץ מיוזע במיוחד ■ דרור פויר יצא לחבל בנימין כדי לבדוק אם השטח מתחמם ■ דוח G

מפגינים בבית אל נגד בג"צ מפגינים בבית אל נגד בג"צ / צילום: רפי קוץ
מפגינים בבית אל נגד בג"צ מפגינים בבית אל נגד בג"צ / צילום: רפי קוץ

תחילת השבוע, יו"ש. זה כבר כמה זמן שנראה כי האירועים הביטחוניים הולכים ומתגברים. אבנים, בקבוקי תבערה, יריות והרוגים. אבל לא קוראים לזה אינתיפאדה. הצבא קורא לזה בשלל שמות: "רצף" של אירועים ב"מוקדי החיכוך", "פיגועי אווירה" בצירים, ולכל אירוע יש "הקשר מקומי". אתרי החדשות של הימין, לעומת זאת, עוקבים אחר האירועים - למעלה מ-100 בשבוע - וקוראים לזה "האינתיפאדה המושתקת".

כמו כל שנה, מתגברים האירועים ברמדאן. 3 תושבים יהודים נרצחו ועשרות נפצעו. מח"ט בנימין ירה למוות בנער שיידה בו סלע. גם המתנחלים מפגינים לא מעט - ולא שנתקלתם בזה בתקשורת - בזמן האחרון, והכול מצטבר. אולי זה משהו רגיל? אולי לא? נסענו לבדוק.

אתה לא צריך מחסומים כדי לדעת שאתה ביו"ש, כשכביש 5 עובר את אריאל, אתה פשוט מרגיש את זה. כאילו חוקי התנועה, כמו גם הכבישים והנוסעים בהם, משתנים באחת. גם הנוף נפתח פתאום בצבעי צהוב-אפור, הכול קוצני והשמש קופחת, הרי טרשים וקוצים. זה ישתנה ככל שנעלה בהר.

ליד אריאל קו 86 של אפיקים - קו המריבה וההפרדה - נוסע לפנינו. באחת התחנות אנחנו עוצרים לשתי טרמפיסטיות. האוטובוס בדיוק עוצר והמון פועלים פלסטינים יורדים ממנו. שום דבר לא קורה, אבל כשהטרמפיסטיות מוותרות עלינו מטעמי כיווני נסיעה, אני מרגיש קצת לא נוח בשבילן.