החברה שגייסה 542 מיליון דולר בהובלת גוגל נוחתת בישראל

חברת Magic Leap של הישראלי לשעבר רוני אבוביץ' מפתחת טכנולוגיה מתקדמת של מציאות מורחבת (Augmented Reality) ■ החברה מחזיקה משרדים ברמת גן וככל הנראה מתכננת לגייס מפתחים מקומיים

תשעה חודשים אחרי שהשלימה סבב גיוס ענק של 542 מיליון דולר בהובלת גוגל, חברת Magic Leap של הישראלי לשעבר רוני אבוביץ' נוחתת בישראל. החברה, שבין משקיעיה נמנים גם קוואלקום ונצ'רס, קליינר פרקינס, אנדרסן הורוביץ ואחרים, מפתחת טכנולוגיה מתקדמת של מציאות מורחבת (Augmented Reality). סך הכול גייסה החברה כ-600 מיליון דולר.

על-פי רשם החברות, החברה מחזיקה משרדים ברחוב אבא הלל ברמת גן וככל הנראה מתכננת לגייס מפתחים מקומיים כדי להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה מעוררת העניין שלה. עד לגיוס הענק באוקטובר אשתקד, החברה פעלה בעיקר מתחת לרדאר. החברה עצמה יושבת כיום בפלורידה, מהלך די מפתיע לעומת חברות טכנולוגיה אחרות שמעדיפות את עמק הסיליקון לטובת קירבה למשקיעים ולמפתחים.

בחודש מארס השנה היא שחררה סרטון בודד, שכבר זכה לכ-2.5 מיליון צפיות ביו-טיוב, שמראה את היכולות של החברה שעדיין רחוקות מלהיות מסחריות. הסרטון מראה איך באמצעות מחוות יד ניתן להדביק יישומים (כמו אפליקציית יו-טיוב) על-גבי שולחן העבודה הפיזי, לגלול בין המיילים השונים בג'ימייל, לבחור מתפריט מתגלגל את המשחק הרצוי ולשחק אותו בתוך האופן ספייס המשרדי. במשחק עצמו ניתן לבחור כלי נשק ופשוט לירות ברחבי המשרד על דמויות וירטואליות.

עדיין לא ברור מה היקף פעילות המחקר והפיתוח המתוכננת של Magic Leap בישראל, אך ההשקעה הגדולה של גוגל בחברה, ששוויה נאמד בכ-2 מיליארד דולר, בהחלט עשויה לסלול את הדרך עבור ענקית החיפוש.

גוגל ניסתה את מזלה בעולם המציאות המורחבת מספר פעמים, כשהאחרונה היא באמצעות משקפי ה-Glass שלה שלא הצליחו להתרומם ובגוגל החליטו להקפיא את הפרויקט. לא מן הנמנע, שההשקעה של גוגל ב-Magic Leap עשויה לציין את העתיד של גוגל בעולם הזה ואולי אפילו תהפוך לרכישת החברה עצמה.

בחודש שעבר חברת Magic Leap הודיעה כי תשחרר לאוויר העולם ערכת מפתחים (SDK) מתוך מטרה לאפשר למפתחי משחקים, יוצרי סרטים ואחרים לבנות חוויות של מציאות מורחבת על-גבי הפלטפורמה של החברה.

החברה גם הכריזה בחודש שעבר כי היא מתכננת להשתמש בחלק מכספי הגיוס כדי לבנות מפעל ייצור על שטח של כ-28 אלף מ"ר כדי לייצר את השבב שמאחורי הטכנולוגיה שלה. בשונה מטכנולוגיות קיימות שפועלות על-גבי מסך שיושב על משקפיים מיוחדים, השבב של החברה אמור לשדר אור ישירות לתוך העיניים כדי לייצר תחושה של מציאות מורחבת ובדרך שתימנע כאבי ראש עבור המשתמשים.

אבוביץ' הסביר בחודש שעבר בנוגע למפעל החדש כי "יצאנו משלב המחקר והפיתוח ואנחנו בשלב המעבר כדי להציג מוצר אמיתי. החלטנו לבנות מפעל משלנו כי פשוט אין חלקים קיימים שמאפשרים לבנות את מה שאנחנו רוצים".