6 חודשי עבודות שירות לאדם שהעסיק פלסטיני שוהה בלתי חוקי

צחי אנטבי הורשע בהעסקה שלא כדין של פלסטיני שוהה בלתי חוקי במסעדת "צחי בשרים" ■ אותו פלסטיני שהעסיק אנטבי רצח את החייל תומר חזן ז"ל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ב') עונש של 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על-תנאי למשך 8 חודשי וכן קנס בסך 12 אלף שקל על צחי אנטבי, שהורשע בהעסקה שלא כדין של פלסטיני שוהה בלתי חוקי במסעדת "צחי בשרים", ובהלנתו שלא כדין בדירת מגורים מעל סניף המסעדה בבת-ים. אותו פלסטיני שהעסיק אנטבי רצח את החייל תומר חזן ז"ל.

השוהה הבלתי חוקי שעבד עם חזן ז"ל, פיתה אותו להתלוות אליו לנסיעה למקום מגוריו, ושם הרג אותו והסתיר את גופתו בבור מים, זאת במטרה להשתמש בו כקלף מיקוח לשחרור אחיו הכלוא בישראל.

עם זאת, השופטת לימור מרגולין-יחידי ציינה כי שהיית הפלסטיני בישראל, באישור או ללא אישור, הייתה ממושכת ולא נבעה דווקא מהעסקתו במסעדה.

עוד ציינה השופטת בין היתר כי משרד הפנים עמד בקשר ישיר עם מייצגיו של השב"ח, הודיע להם ששהייתו אינה חוקית עוד, והתריע כי ינקטו פעולות אכיפה לגירושו, אך לא הוצגו כל ראיות שאכן ננקטו כל פעולות שהן.

"מכלול הנתונים שצוינו מקהה במידה לא מבוטלת את טיעוניה של המאשימה בדבר ההחמרה הנדרשת במתחם הענישה בשל התממשות הסיכון הביטחוני והתוצאה הקשה בגלל התנהגות הנאשם", כתבה השופטת. "לא מתקיימים טעמים המצדיקים סטייה ממתחם הענישה".

כן הדגישה השופטת כי אנטבי הביע צער כן ועמוק על התוצאה הקשה. כמו כן, אנטבי פנה לרשויות החקירה עם התפוצצות הפרשה וכמתואר על-ידו פעל לסייע להן באיתור השב"ח.