גאדג'טים: משקפי מציאות מדומה של סמסונג - ראייה סלקטיבית

משקפי ה-Gear VR מספקים את אפקט הוואוו, מי שניסה אותם התרגש מהתחושה של חוויית מציאות מדומה ■ למרות החוויה המהנה, המוצר לא מספיק בשל, ובשלב זה מתאים בעיקר לצרכנים שרק רוצים להתנסות בטכנולוגיה הזו 

כבר זמן רב תעשיית הטכנולוגיה מדברת על משקפי מציאות מדומה. בענף פועלות כמה חברות, כאשר המוכרת שבהן היא אוקולוס, שרכשה פייסבוק ב-2 מיליארד דולר בשנה שעברה. גם סמסונג פועלת בתחום הזה, ומפתחת משקפי מציאות מדומה המבוססים על הטכנולוגיה של אוקולוס.

Gear VR הוא הדור השני לאותם משקפיים. הדגם הראשון אמנם לא נמכר בארץ (הוא היה מיועד רק ל-Note 4), אבל כעת סמסונג ישראל מתחילה לפתח את הקטגוריה הזו, והיבואן סאני החל לשווק כאן את המשקפיים.

חיבוריות: דגם Gear VR יודע לעבוד רק עם מכשירי גלקסי S6 וגרסת ה-Edge של סמסונג. בשביל להפעיל את המוצר, צריך לשים את הסמארטפון בחלק הקדמי שלהן (למשקפיים אין סוללות). לאחר התקנה אוטומטית של אפליקציה יעודית אפשר להתחיל להשתמש במשקפיים. ל-Gear VR אין רמקולים או אוזניות, וגם כאן השימוש הוא דרך הרמקול של הסמארטפון (או לחלופין חיבור אוזניות). ניתן להטעין את הסמארטפון באמצעות חיבור המשקפיים לשקע חשמל, וכך לא לחסל את הסוללה בזמן שצופים בסרט.

ממשק: הממשק אינטואיטיבי מאוד. בעמוד הבית מקבלים ממשק המורכב ממספר קוביות, כאשר השליטה בסמן היא באמצעות הראש. מסתכלים עם העיניים על האייקון בו מעוניינים לבחור ואת הבחירה עצמה מבצעים באמצעות משטח מגע קטן הממוקם בצד הימני של המשקפיים.

תוכן: הסמארטפון (גלקסי S6) משמש כמוח של המשקפיים, ויוצר תצוגה של מסך עצום המקיף את המשתמש ב-360 מעלות. בכל כיוון רואים תמונה המקיפה את המשתמש. למשל, של סלון בבית יוקרתי. חנות האפליקציות של אוקולוס כוללת תכנים הנראים יותר כניסיונות להבין מה המשתמש רוצה. למשל, וידיאו פרסומת ל"עולם היורה", בו המשתמש מסתכל על דינוזאור ממש מקרוב, או וידיאו של הסרט "הנוקמים", בו המשתמש מתפקד כאיירון מן במהלך קרב קצר.

אחד הסרטונים המעניינים שייך לסירק דה סוליי שבו המשתמש צופה בהופעה כאשר הוא נמצא במרכז שלה. דמו למשחק יריות מגוף ראשון בשם מורטל בליצ', מדגים איך ייראה העתיד מבחינת משחקים. כרגע השליטה מתבצעת באמצעות משטח המגע של המשקפיים והחוויה עתידנית מאוד, עד כדי כך שבזמן תנועה מהירה, הרגשנו קצת בחילה. עוד תוכן מעניין היה כתבת חדשות של אתר הטכנולוגיה Cnet. האתר הדגים איך הוא מסקר את תערוכת המשחקים E3 בלוס אנג'לס באמצעות חוויית מציאות מדומה.

עיצוב: ה-Gear VR הוא עדיין מוצר מגושם. נראה שדרושים עוד דור או שניים עד שהמשקפיים הללו ייראו הרבה יותר טוב. בינתיים הם גדולים, לא ממש נוחים לנשיאה בתיק וגם כאשר חובשים אותם, הם לא מונחים על הראש בצורה מושלמת. למשקפיים יש רצועות שניתן להתאים לראש וגם גלגלת עבור מיקוד התמונה, אך עדיין, נאלצנו לכוון את הגודל כל הזמן. בסמסונג אומרים שגודל המוצר הצטמצם ב-15% מהדור הראשון.

בשורה התחתונה: המשקפיים מספקים את אפקט הוואוו. מי שניסה אותם התרגש מהתחושה של חוויית מציאות מדומה. למרות החוויה המהנה, המוצר לא מספיק בשל, ובשלב זה מתאים בעיקר לצרכנים שרוצים להתנסות בעולם החדש שהטכנולוגיה הזו מציעה.

מחיר: 1,200 שקל.

ציון: 8.5.