חברת נרבומטריקס רשמה הצלחה בניסוי בכאבי גב

חברת נרבומטריקס (Nervomatrix) מדווחת על הצלחה בניסוי קליני נרחב שביצעה במוצר שלה בבית החולים האוניברסיטאי בבריסל. הניסוי בדק טיפול בכאבי גב באמצעות גירוי חשמלי נקודתי. נרבומטריקס, בוגרת חממת טרגטק בנתניה, שכבר רושמת מכירות של המוצר שלה בארה"ב ובאירופה, ביצעה את הניסוי ב-28 חולים שחולקו לקבוצת ניסוי וביקורת. במסגרת הניסוי הצליח המכשיר של נרבומטריקס להשיג הפחתה משמעותית בכאב, ברמה טובה יותר באופן מובהק מאשר הטיפול במכשיר דמה, אשר ייצר גירוי חשמלי נקודתי, אך לא לפי הפרוטוקול המדויק שגיבשה נרבומטריקס על בסיס הניסיון שלה עם המכשיר לאורך השנים. האפקט הופך מובהק אחרי הטיפול הרביעי.

החברה כבר ביצעה ניסוי קטן יותר, בשנת 2010, אשר הראה גם הוא תוצאה טובה לאחר הטיפול הרביעי. לדברי החברה, ההתאמה בין תוצאות שני הניסויים, מחזקת את מסקנות של שניהם. נרבומטריקס הוקמה בעבר כדי ליישם באופן חשמלי את יסודות הדיקור הסיני, אך עם הזמן נטשה את המקורות הללו ופיתחה מפה משלה של הנקודות המתאימות לגירוי להפחתת כאב, על בסיס הניסיון עם המכשיר שלה.

החברה גייסה עד היום 4.7 מיליון דולר. היא מנוהלת על ידי אורי קנר ומנוהלת במקביל מישראל ובבעלותה שתי חברות בנות ברחבי העולם. על פי פרסומים קודמים של החברה, עד תחילת 2015 נמכרו 43 מערכות של החברה, בעיקר בארה"ב.