המשטרה פרצה להר הבית עקב התפרעות בתפילות ט' באב

(עדכון) - כוח משטרה ומג"ב נכנס למקום לאחר שרעולי-פנים יידו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים; אין נפגעים, ולא בוצעו מעצרים ■ במקביל, רבבות הגיעו לרחבת הכותל המערבי ולבתי כנסת באזור לציון האבל על חורבן בית המקדש

 ירושלים / צילום: איל יצהר
ירושלים / צילום: איל יצהר

כוחות משטרה ומשמר הגבול (מג"ב) פרצו הבוקר (א') להר הבית לאחר שצעירים, חלקם רעולי-פנים, התבצרו במסגד אל-אקצא במתחם והשליכו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה בעת שמתפללים שוהים במקום לרגל תפילות תשעה באב.

הצעירים הקימו מחסומים למניעת סגירת הדלת והציבו מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד. לא דווח על נפגעים ולא בוצעו מעצרים. ביקורי היהודים והתיירים מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית.

גם ביום שישי התגלעו עימותים בהר הבית בין אוכלוסיות העיר: נשים יהודיות קראו קריאות לעבר נשים ערביות, בעוד כוחות משטרה חצצו ביניהן. במהלך העימות, תועדה אישה יהודייה צועקת: "מוחמד חזיר", בעוד הנשים המוסלמיות ענו לו: "אללה אכבר".

אחת מהנשים המוסלמיות שנכחו במקום החליטה להגיש תלונה נגד היהודייה שקראה לעברן קריאות, ולאור התיעוד שהיה בידיה, הגיעו בצהריים כוחות משטרה לביתה של החשודה במאחז אחיה שבבנימין, ועצרו אותה בחשד להסתה לאלימות והפרת הסדר הציבורי. המעצר תועד אף הוא על ידי בעלה של הצעירה.

הרקע למתיחות הרבה בהר הבית, הוא ציון צום תשעה באב על ידי מאות אלפי יהודים. עם צאת השבת החל הצום והאבל על חורבן שני בתי המקדש, ורבבות מאמינים הגיעו לרחבת הכותל המערבי ולבתי הכנסת המקומיים. ביום זה, המתפללים נוהגים לשבת על הארץ יחפים או עם נעלי בד כאות לאבל, קוראים את מגילת איכה ואומרים קינות על חורבן בית המקדש. התפילות והאבלות צפויים להימשך לאורך כל הלילה והיום, עד לצאת הצום בערב יום ראשון.