הטיפ היומי: קבלו את המניה שיכולה להמריא ב-56%

גולדמן זאקס ממליץ על Mattel: בזכות הילודה - "בובה" של מניה

חברת הצעצועים Mattel / צילום: אתר החברה
חברת הצעצועים Mattel / צילום: אתר החברה

חברת הצעצועים Mattel נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 8.2 מיליארד דולר. החברה מעצבת ומייצרת צעצועים ומוצרים שונים לילדים, ובראשם בובות ברבי והמותג פישר פרייס.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון השני, שהיו פחות או יותר בהתאם לציפיות: הרווח הנקי למניה היה גבוה מעט מהתחזיות, וההכנסות היו נמוכות מעט מהצפי. אנחנו מעודדים מהשיפור שנראה בתוצאות במחצית הראשונה של 2015. בין היתר, המותג פישר פרייס נהנה ממגמה חיובית לאור הגידול בשיעור הילודה בארה"ב. גם במותג Hot Wheels ישנו מומנטום חיובי, ולדעתנו זהו נכס שהמשקיעים לא מעריכים מספיק.

גם במותג ברבי נרשמה צמיחה במכירות במחצית הראשונה. במבט קדימה, למאטל יש הסכמי רישוי חזקים לשנים 2016-2017, כולל הסכם שנוגע לסרט "צעצוע של סיפור 4" של דיסני/פיקסאר.

בין הצדדים השליליים אפשר לציין את אובדן הזכויות על סרטי הנסיכות של דיסני (כגון "לשבור את הקרח") מ-2016, וכן השפעת שערי החליפין. להערכתנו, המשקיעים כבר לוקחים זאת בחשבון. אנחנו מזהים הזדמנות עבור מאטל להציג ביצועים טובים יותר בעונת החגים הבאה, בין השאר בזכות השוואה נוחה יותר לנתוני עונת החגים הקודמת. אנחנו מעודדים במיוחד מסיכויי השיפור במותג ברבי.

התחזיות השנתיות שלנו לתוצאות שתציג מאטל נותרות ללא שינוי. אנחנו ממשיכים לזהות הזדמנות לצמיחה ברווח הנקי למניה בשנת 2016 - בניגוד לקונצנזוס האנליסטים. זאת, על רקע חיסכון בעלויות, הסכמי רישוי חדשים וצמיחה במותגי הליבה ברבי ופישר פרייס, באופן שיפצה על ההפסד שינבע מהפסד הזכויות על סרטי הנסיכות של דיסני.

ב-2015 אנו מצפים להכנסות של כ-5.8 מיליארד דולר, ירידה של 3.7% בהשוואה לשנת 2014. הרווח הנקי למניה הצפוי להערכתנו ב-2015 הוא 1.43 דולר, ירידה מ-1.47 דולר ב-2014. אנו מעריכים שהרווח הנקי למניה יעלה ב-2016 ל-1.66 דולר וב-2017 יצמח ל-1.96 דולר.

אנו מעלים בדולר אחד את מחיר היעד שלנו למניית מאטל, ל-38 דולר, מחיר שגבוה ב-56% ממחיר המניה בנאסד"ק. ההמלצה שלנו למניה נשארת ללא שינוי, "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של גולדמן זאקס