המרחק של ערן זהבי מהיסטוריה ישראלית באירופה: שער אחד

כוכב מכבי ת"א זקוק לעוד כיבוש אחד בלבד כדי לעלות את מאזן הגולים שלו במפעלים האירופיים ל-16, ובכך להפוך למלך השערים בכל הזמנים של הקבוצות הישראליות בגביעי אירופה; יעקוף את אלון מזרחי

ערן זהבי עשוי להפוך מחר (ג'), עת תארח מכבי ת"א את ויקטוריה פלזן הצ'כית (20:30) בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופת - למלך שערי הקבוצות הישראליות בגביעי אירופה, מאז נכנסה ישראל למעגל המשחקים בקיץ 1992.

זהבי זקוק לשער אחד כדי להיפרד מאלון מזרחי, אליו נדבק ביום שלישי שעבר בזכות הצמד שכבש מול היברניאנס המלטזית, וככל הנראה גם יעשה זאת במוקדם או במאוחר, גם אם לא יכבוש מחר. זהבי, שחגג רק בשבת האחרונה את יום הולדתו ה-28, הבקיע עד כה תשעה שערים במדי מכבי ת"א ושישה שערים במדי הפועל ת"א, במשחקי גביעי אירופה השונים. כזכור, שלושה מבין הגולים הגיעו בשלב הבתים של ליגת האלופות, במדים האדומים - צמד מול בנפיקה הפורטוגלית ושער מספרת מול ליון הצרפתית.

ביום שלישי שעבר הצליח זהבי להשאיר מאחור גם את רוברטו קולאוטי שנמצא במקום השלישי עם 14 שערים. בכלל, זהבי הצליח להגיע עד כה ל-142 שערים בקריירה שלו, 80 שערים רק במדי מכבי ת"א, אליה הצטרף לפני שנתיים וחצי - מאזן מדהים.

חלוקת השערים שלו: 104 שערים בליגות השונות (90 בליגת העל, 12 בלאומית ושני שערים בליגה האיטלקית); 11 גביע, 9 גביע הטוטו, 15 גביעי אירופה - ושלושה בנבחרת.

מלכי השערים של הקבוצות הישראליות בגביעי אירופה
1. ערן זהבי 15
-. אלון מזרחי 15
3. רוברטו קולאוטי 14
4. אלירן עטר 12
5. יניב קטן 11
-. ברוך דגו 11
7. סטפן שאלוי 10
-. עומר דמארי 10