גאדג'טים: מצלמת האקסטרים הזעירה של גו פרו - חוויית צילום

ה-Hero 4 Session מספקת תוצאות צילום מעט פחות טובות מדגמי ה-Hero הסטנדרטיים, אבל היא מפצה על זה בעיצוב קומפקטי מאוד שגם עמיד למים ולא דורש כיסוי ממוגן

היצרניות הסיניות אמנם מציעות אלטרנטיבות טובות במחירים נמוכים, אבל החברה השולטת בשוק מצלמות האקסטרים היא גו פרו. אם לסכם במשפט מדוע לרכוש גו פרו, הרי שהסיבה היא החוויה. המוצר נועד מראש לתחום של מצלמות אקסטרים זעירות, בעוד שהמתחרות מצאו פתרונות שונים שהפכו מצלמת סלולר למוצר לצילום אקסטרים.

צילום: הדגם הזה, המיובא על-ידי DAA, מציע צילום וידיאו ב-Full HD ב-60 פריימים לשנייה. התוצאות מוצלחות, התמונה חדה עם צבעים עשירים, אבל מי שממש יתעקש יראה שהחדות שלה וגוון הצבעים פחות טובים מדגמים אחרים של גו פרו. יש צילום ברזולוציית 1440p ב-30 פריימים לשנייה

תמונות הסטילס מצולמות בחיישן 8 מגה פיקסל. התוצאות טובות למצלמה מהסוג הזה, אבל לא מספיק חדות. אחד החסרונות הוא שאי אפשר לבצע צילום של תמונה בודדת ישירות מהמצלמה, רק של מספר תמונות בהפרש זמן קבוע. כאשר משתמשים באפליקציה, כן ניתן לבצע את האופציה הזו.

עמידות: זו אחת המצלמות הקומפקטיות בתחום: משקלה רק 74 גרם והיא קטנה בכ-35% משאר מצלמות החברה. היתרון הגדול הוא עמידותה למים (לא נדרש כיסוי). הערכה כוללת מסגרת לחיבור המצלמה לאביזרים נוספים, וגם מדבקת חיבור קעורה, מדבקה שטוחה ומחבר בעל מפרק כדורי.

ממשק: הממשק פשוט מאוד וכולל שני כפתורים, ביניהם אחד המפעיל את המצלמה ומתחיל לצלם בו זמנית. כתוצאה מכך, יש עיכוב של שניות בודדות עד התחלת הצילום. לפעמים זה מציק, כי כשרוצים לצלם ממש מהר המצלמה לא יכולה להישאר במצב המתנה. כפתור נוסף מאפשר לשחק עם מצב תמונה או וידיאו. הפשטות הזו יוצרת גם חוסר נוחות: כל ההגדרות, כמו שינוי רזולוציות ומצבי צילום, חייבות לעשות דרך האפליקציה. כנראה שברוב המקרים, למשתמש יהיה קשה לקחת את הסמארטפון שלא עמיד לנפילות או למים, למקומות שאליהם הוא רוצה לקחת את מצלמת האקסטרים.

אלחוט: המצלמה כוללת התקן WiFi לחיבור לסמארטפון, כך שניתן לראות את זווית הצילום ולשתף צילומים ישר מהשטח.

סוללה: זמן הצילום על-פי נתוני היצרן הוא שעתיים.

בשורה התחתונה: ה-Hero 4 Session מספקת תוצאות צילום מעט פחות טובות מדגמי ה-Hero הסטנדרטיים, אבל היא מפצה על זה בעיצוב קומפקטי מאוד שגם עמיד למים ולא דורש כיסוי ממוגן.

מחיר: 2,000 שקל.

ציון: 9.