20 משכירי דירות נעצרו עד כה - עוד 250 בחקירות

20 בעלי דירות נעצרו בחודש האחרון, עוד 250 נחקרים בימים אלה ■ החשד: העצורים העלימו מיליוני שקלים בהשכרת דירות רבות

דירה להשכרה / צילום:תמר מצפי
דירה להשכרה / צילום:תמר מצפי

רשות המסים עצרה משכירי דירות בימים האחרונים בשל חשד להעלמות מס, וכך מגיע מניין העצורים ל-20 ישראלים בחודש האחרון. רשות המסים מסרה כי עוד כ-250 בעלי דירות נחקרים בימים אלה.

לפי רשות המסים, אחת המשכירות, תושבת תל-אביב, מילאה את בקשת הצהרת ההון של רשות המסים לפני מספר חודשים, אך השמיטה את כל נכסי הנדל"ן שברשותה ואת הכנסותיה מהשכרתם.

"למרות זאת", אומרים ברשות, "לפני כשבועיים היא פתחה תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים והצהירה על שתי דירות בירושלים, שנרכשו והושכרו כביכול החל משנת 2013, בעוד על-פי נתונים המצויים בידי הרשות ועדויות משכירים, הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן, והיא מחזיקה ב-7 נכסים ולא בשניים, במרכז ירושלים (ברחובות הלני המלכה והחבצלת), בתל-אביב, בחולון ובנתניה, אותם רכשה והשכירה, בעוד היא עצמה מתגוררת בדירה בדמי מפתח".

לדברי הרשות, בעלת הדירה לא התייצבה לחקירה אליה זומנה, ולאחר שהחוקרים איתרו אותה, היא ניסתה לטעון כי אין בידיה מפתחות לביתה. טענה זו התגלתה ככוזבת. לפי הרשות, "כאשר במהלך החיפוש בביתה נתפסו מסמכים וחוזים המעידים על עבירותיה, היא ניסתה לקרוע אותם. מאוחר יותר היא הודתה באי-דיווח על הכנסות בסך של כ-2 מיליון שקל מהשכרת דירותיה ואף הזכירה דירות נוספות בחיפה ובחדרה שבבעלותה, מעבר לאלה המצויות במאגרי המידע של הרשות".

עצור נוסף הוא אברך מבני-ברק, שכיר באולם שמחות ואברך בשני כוללים, המשכיר 6 מתוך 7 נכסי נדל"ן בבעלותו המצויים בבני-ברק, בעפולה ובקריית אתא. מלבד נכסים אלה היו לו 8 נכסים נוספים שרכש ומכר מאז 2007, כאשר החזיק בכל נכס כ-3 שנים בממוצע.

על-פי הודאתו, הוא העלים למעלה ממיליון שקל מהכנסותיו מהשכירות, אך במהלך החקירה עלה כי הוא גם מחזיק ב-15% ממניות חברת אולם השמחות בו דווח כשכיר בשנים 2013-2014. גם על אחזקותיו אלה לא דיווח ולא על ההכנסות שנוצרו לו מכך.

עצור נוסף הוא תושב נתניה, כלכלן העוסק היום בתחום הקבלה ופנימיות התורה, שנעצר על-ידי חוקרי מס הכנסה מרכז בחשד שהכנסותיו בשנים 2005-2014 מהשכרת 9 דירות בנתניה שבבעלותו, שחלקן אף מפוצלות, לא דווחו לרשות המסים. לפי הרשות, הוא הודה בחקירה כי לא דיווח על הכנסות של למעלה מ-2 מיליון שקל.

עצור אחר הוא גמלאי צה"ל מאשדוד, שנעצר על-ידי יחידת יהלום והודה אף הוא בחקירתו בהעלמת למעלה ממיליון שקל החל משנת 2004 מהכנסותיו מהשכרת 4 דירות שבבעלותו באשדוד ובאשקלון.