המספרים המדהימים של תעשיית הסייבר בישראל

מכון היצוא מעריך את היקף היצוא לארה"ב באותה תקופה ב-2.5 מיליארד דולר ■ 30 חברות סייבר גייסו אשתקד סכום כולל של כ-200 מיליון דולר

רשת פייסבוק, האקרים / צלם: בלומברג
רשת פייסבוק, האקרים / צלם: בלומברג

מעצמת סייבר: היצוא של מערכות הסייבר מישראל לארה"ב בשנת 2014 הסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר - כך מעריך מכון היצוא. להערכת המכון, כלל היצוא של מערכות ושירותים בתחום הסייבר מישראל לעולם הסתכם אשתקד בכ-3 מיליארד דולר.

להערכת מכון היצוא, היקפי המכירות של כ-250 חברות ישראליות שעוסקות כיום בתחום הסייבר יגדלו בשנים הבאות בקצב של כ-10% בשנה - כשהיעד המרכזי שלהן ימשיך להיות ארה"ב. "מרבית החברות הישראליות שעוסקות בתחום הסייבר מכוונות לשוק האמריקאי כי זה השוק הפעיל והמזמין ביותר של מערכות בתחום הזה", אמר היום בשיחה עם "גלובס" סמנכ"ל מכון היצוא ומנהל החטיבה לענפים טכנולוגיים, ליאור קוניצקי.

"את רוב המכירות בתחום הסייבר בקרב החברות הישראליות מובילות כיום אלה שנחשבות לגדולות בתחום, צ'ק פוינט, רדוור, אימפרבה וגם סייבר ארק. זאת, בנוסף למגמה שמתפתחת בשנים האחרונות בתוך החברות הביטחוניות הבולטות, כמו התעשייה האווירית, רפאל מערכות לחימה מתקדמות, אלביט מערכות ותעש. החברות האלה מפנות יותר ויותר משאבים לכיוון הסייבר. בשונה מהנתונים אודות היקפי היצוא של התעשייה המסורתית, במקרה של תעשיית הסייבר קשה לנו יותר לעקוב אחר היקפי מכירות בשל אופייה של הפעילות", אמר.

חלק מהנתונים אודות היקף הפעילות העסקית בישראל בתחום הסייבר עובדו לקראת כנס שקיים היום המכון, בניסיון לחשוף חברות מקומיות שעוסקות בענף לשוק האמריקאי שצומח במהירות: אשתקד גייסו כ-30 חברות סייבר ישראליות בהיקף כולל של כ-200 מיליון דולר, סכום הגבוה בכ-50% מהיקף הגיוסים ב-2013. עוד נמסר ממכון היצוא כי ברבעון הראשון של השנה, גייסו כ-10 חברות סייבר סכום כולל של יותר מ-90 מיליון דולר - 40% יותר מהיקף הגיוסים של הרבעון הראשון אשתקד.

על פי הערכות, בישראל פועלות בין 250 ל-300 חברות בתחום ויותר מ-25 חברות רב לאומיות שעוסקות בסייבר - מקיימות פעילות בתוך ישראל.

ב-2014 נרכשו שמונה חברות ישראליות בסכום של כ-700 מיליון דולר וברבעון הראשון של 2015 נרכשו 6 חברות בסכום כולל של כ 300 מיליון דולר. אשתקד יצאו שתי חברות הסייבר הישראליות, סייבר ארק וורוניס להנפקה בנסדא"ק, גייסו כ-200 מיליון דולר והנפיקו בשווי משותף של כ 2 מיליארד דולר. להערכת מכון היצוא, שווי כלל חברות הסייבר הנסחרות כיום בארה"ב הוא כ-20 מיליארד דולר.

"הרבה פתרונות"

מנהל ענף הסייבר במכון היצוא, אחיעד אלתר אמר היום כי "לפי חלק מהתחזיות עד שנת 2020 כ-75% מהחברות הגדולות בארה"ב יקצו סכומים משמעותיים מתקציביהן השנתיים לאיתור איומי סייבר תוך שילוב של אמצעים מגוונים המיועדים להתמודדות מולם. עבור חברות וארגונים אמריקאים נושא הסייבר נמצא בראש סדר העדיפויות ולכן חברות הישראליות שפועלות בענף מייחסות חשיבות רבה ללמידת הדרכים הנכונות להשתלב בשוק הזה תוך מקסום הפוטנציאל העסקי".

בין משתתפי הכנס לחברות הסייבר שקיים מכון היצוא, היו גם המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברת פאלו אלטו, ניר צוק והמייסד והמנכ"ל לשעבר של טראסטיר, שנמכרה ל-IBM, מיקי בודאי. השניים ניסו לחשוף את נציגי החברות הישראליות לגישות של פעילות נכונה ושיווק של מוצרים בשוק האמריקאי: "העולם מזהה את הפוטנציאל של ישראל בתחום הסייבר וזאת, לא מעט בגלל איום הייחוס עליה: זה סוד גלוי שישראל היא המדינה המאותגרת ביותר בתחום התקפות הסייבר מדי יום ומתוך האתגרים האלה, נולדים כאן הרבה מאוד פתרונות", אמר קוניצקי.

המספרים של הסייבר הישראלי
 המספרים של הסייבר הישראלי