מילאן נמכרה ב-480 מיליון אירו? סילביו ברלוסקוני נשאר הבוס

עסקת מכירת 48% מהמועדון לתאילנדי בי טאצ'אבול סגורה כמעט הרמטית; ימונה מנכ"ל שלישי לקבוצה, והדירקטוריון יורכב מחמישה נציגים של טאצ'אבול ושבעה של ברלוסקוני - שיישאר בעל השליטה וזכויות הווטו

בי טאצ'אבול איש העסקים התאילנדי שרכש  48 אחוז ממילאן / צלם: רויטרס

עסקת מכירת 48% ממניות מילאן לידיו של איש העסקים התאילנדי בי טאצ'אבול, אותה השלים רשמית אתמול (א') סילביו ברלוסקוני בלחיצת יד מתוקשרת (ובכך, לראשונה מאז אמצע שנות ה-80, ויתר ראש ממשלת איטליה לשעבר על אחזקותיו המלאות במועדון) בתמורה ל-480 מיליון אירו (משקפת ל"רוסונרי" שווי של מיליארד אירו), תגרום ללא מעט שינויים בשדרה הניהולית של הקבוצה.

לפי פרסומים בתקשורת האיטלקית - ברלוסקוני, טייקון המדיה שהונו שלו ושל משפחתו מוערך על-ידי "פורבס" בכ-7.1 מיליארד אירו, ימשיך לשמש כנשיא קבוצת הפאר ובעל זכות הווטו על רוב ההחלטות המהותיות. בנוסף, אל צמד המנכ"לים של מילאן - אדריאנו גליאני וביתו של ברלוסקוני, ברברה - יצטרף מנכ"ל שלישי, שיהיה אחראי בעיקר על שיווק מחוץ לאירופה. בסך הכל יכלול הדירקטוריון שבעה אנשים מהצד של ברלוסקוני, וחמישה מאלו של טאצ'אבול.

במילאן מתכוונים להשתמש בהזרמת מאות המיליונים של טאצ'באול על מנת לחזק את הסגל של הקבוצה, שנמצאת בהידרדרות מקצועית קשה (את העונה האחרונה סיימה במקום ה-10 באיטליה, את זאת שלפניה במקום השמיני).

אגב, לפי מספר דיווחים - העסקה תיחתם סופית רק ב-30 בספטמבר, ועל-פי זכרון דברים בין הצדדים - במידה ואחד מהם מתחרט, הוא צריך לשלם קנס בסך 30 מיליון אירו לצד השני.

על-פי אתר FinanceAsia, טאצ'אבול, 40, מתמחה בהשקעות פרייווט אקוויטי בחברות מהמגזר הציבורי בתאילנד. הוא מייסד ובעל השליטה בחברת Thai Prime Company Limited, שבפורטפוליו שלה ניתן למצוא השקעות בשירותים פיננסיים, בנייה, נדל"ן, טכנולוגיה ותשתיות תחבורה (במיוחד בתאילנד, אך גם במדינות נוספות באסיה ובאוסטרליה).