"הרבעון הטוב בתולדות Wix": עברה לראשונה לרווחיות

ה-EBITDA המתואם של חברת האינטרנט הסתכם ב-3.5 מיליון דולר ברבעון השני

אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו
אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו

"זה היה הרבעון הטוב ביותר בתולדות Wix", כך מגדיר היום (ד') סמנכ"ל הכספים של חברת האינטרנט Wix, ליאור שמש, את הרבעון השני של 2015. בהתאם לתחזיות החברה, Wix עברה לראשונה בתולדותיה לרווחיות, על בסיס ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שהסתכם ב-3.5 מיליון דולר.

Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, פיתחה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט ומכוונת בעיקר לשוק העסקים הקטנים. לדברי שמש, "הקדמנו בצורה משמעותית את ההגעה ליעד אותו הצבנו כשיצאנו להנפקה (בסוף 2013). אז אמרנו שנציג רווחיות ב-2016. אחר עדכנו שזה יקרה במחצית השנייה של 2015, והנה זה קרה במחצית הראשונה, ואנחנו מאוד שמחים. זה אומר שהמודל העסקי שלנו עובד, ועובד מצוין. זה לא חד-פעמי, וזה יילך ויגדל".

ברבעון השני החברה רשמה הכנסות של 48.6 מיליון דולר, צמיחה של 43% ביחס לרבעון המקביל ושל 9.2% ביחס לרבעון הקודם, ובדומה לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-93.1 מיליון דולר, צמיחה של 48% לעומת התקופה המקבילה ב-2014. הגבייה (נתון שכולל את השינוי בהכנסות הנדחות) עלתה ברבעון ב-44% ביחס לרבעון המקביל וב-2.7% ביחס לרבעון הקודם, לרמה של 57.4 מיליון דולר. שערי חליפין השפיעו לרעה על נתון הגבייה, ובנטרול השפעת שערי החליפים הגבייה הייתה מסתכמת ב-61.7 מיליון דולר.

Wix אמנם רווחית לפי פרמטר ה-EBITDA המתואם, אך בשורה התחתונה עדיין נרשם הפסד, של 12.3 מיליון דולר על בסיס GAAP ושל 8.2 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP. בשני המקרים מדובר על צמצום ההפסד ביחס לרבעון הקודם והמקביל.

- היעד הבא הוא רווח נקי Non-GAAP?

שמש: "לא, אפילו לא דיברנו על זה בהנהלה. בוודאי שנגיע לשם בשלב מסוים, אבל זה פחות מעניין. המדד שהכי נכון לחברה זה ה-EBITDA והתזרים. נניח שברבעון הבא אני מגדיל פתאום את הגבייה ב-20 מיליון דולר - ההפסד יגדל, בשל הוצאות השיווק. מבחינת EBITDA, רואים הכול - הוצאתי כסף, אבל הבאתי מזומנים פנימה".

בסוף הרבעון השני היו לחברה 67.5 מיליון מנויים, מתוכם 1.5 מיליון מנויי פרימיום (מנויים משלמים). בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר על צמיחה של 8% במספר המנויים ושל 9.5% במספר המשלמים. "זה היה רבעון חזק מבחינת כמות המשתמשים שנוספו", אומר שמש. "התחלנו לנסות ערוצים חדשים להביא טראפיק מחוץ לצפון אמריקה, ואנחנו מאוד אופטימיים שבעתיד זה יאפשר לנו להגדיל את קצב הצמיחה".

מעלה שוב את התחזית השנתית

בינתיים, Wix מעלה את התחזית השנתית, העלאה שלישית מתחילת השנה, ולפיה ה-EBITDA המתואם יגיע ל-10-12 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-7-9 מיליון דולר. בתחזית ההכנסות צומצם הטווח ל-201-203 מיליון דולר, צמיחה של 42%-43% לעומת 2014. ברבעון השלישי הצפי הוא להכנסות של 52-53 מיליון דולר, בדומה לתחזית השוק, כשה-EBITDA המתואם יסתכם ב-3-4 מיליון דולר.

Wix נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה חזר באחרונה לרמה של מעל מיליארד דולר. לדברי שמש, "ככל שנציג ביצועים טובים - זה יבוא לידי ביטוי במחיר המניה, ויש לנו עוד לאן לשאוף".

המספרים של 8-2015 Wix
 המספרים של 8-2015 Wix