עוד נתוני מאקרו מדאיגים פורסמו בסין - בעיצומה של המפולת

מדד המחירים ליצרן בשפל של 6 שנים, ומדד המחירים לצרכן נותר נמוך יחסית

משקיע סיני / צילום: רויטרס
משקיע סיני / צילום: רויטרס

מדד המחירים ליצרן בסין נפל לשפל של 6 שנים, ומדד המחירים לצרכן נותר ברמה נמוכה, מה שמעיד על המשך ההאטה הכלכלית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, בעיצומה של המפולת בבורסה.

מנתונים שפורסמו היום (א') עולה כי מדד המחירים ליצרן ירד ב-5.4% ביולי בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, בעוד צפי האנליסטים היה לירידה של 5%. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר של מדד המחירים ליצרן מאז אוקטובר 2009 וכמו כן החודש ה-40 ברציפות של ירידות במדד.

הנתון משקף הן את הירידה המתמשכת במחירי הסחורות והן את הביקושים הרכים למוצרים בתוך סין. זאת, בהמשך לנתונים שליליים שפורסמו אתמול אשר העידו על ירידות חדות ביצוא ויבוא בחודש יולי. (לסיפור המלא)

במקביל, מדד המחירים לצרכן ירד ב-1.6% ביולי, בהתאם לתחזיות האנליסטים. הרכיב הבולט ביותר במדד היה זינוק של 16.7% במחירי בשר החזיר בסין בחודש שעבר, אולם אנליסטים לא מאמינים שרכיב זה לבדו יצליח "להחזיק" את המדד בחודשים הקרובים, ולכן סבורים שהממשל בסין יתקשה לעמוד ביעד הצמיחה של 7% שנקבע לשנת 2015.

אנליסטים ב-HSBC מעריכים כי הנתונים האחרונים לא יותירו לממשל הסיני ברירה והוא ייאלץ להגביר את צעדיו כנגד ההאטה. הבנק המרכזי כבר הפחית את הריבית במשק 4 פעמים השנה ושחרר יותר אשראי לבנקים המסחריים. HSBC מעריך שתהיה עוד הורדת ריבית של 0.25% עד סוף השנה וכמו כן תימשך הורדת יחס הרזרבות (כמות המזומנים שהבנקים נדרשים לשים בצד ככרית ביטחון אל מול האשראי שהם מספקים) על מנת להקל על מתן האשראי במשק.