אשדוד ונתניה לא יעמדו לדין בפרשת "מכירת" המקום בליגת העל בכדורסל

היועמ"ש של איגוד הכדורסל החליטה לסגור תיק "אשדוד-נתניה" ללא העמדה לדין, זאת אחרי ש"לא הוצגו בפני ראיות מספיקות"; עם זאת, ציינה עו"ד רונית אמיר-יניב כי הבקרה התקציבית בודקת חשד לעבירות נוספות של נתניה

עו"ד רונית אמיר יניב היועצת המשפטית החדשה של איגוד הכדורסל / צלם: תמר מצפי
עו"ד רונית אמיר יניב היועצת המשפטית החדשה של איגוד הכדורסל / צלם: תמר מצפי

היועמ"ש של איגוד הכדורסל, עו"ד רונית אמיר-יניב, החליטה שלא להעמיד לדין את קבוצות מכבי אשדוד ואליצור ברק נתניה בפרשת "מכירת" המקום בליגת העל. 

בסוף השבוע הודיע איגוד הכדורסל, כי בתום בדיקה שנמשכה ארבעה חודשים במסגרתה נבחן הסכם שיתוף פעולה עליו היו חתומות קבוצות הכדורסל מכבי אשדוד ואליצור ברק נתניה ששיחקו באותה עת בליגת העל, הוחלט כי למרות שהגשת התלונה מצדה של הרשות לבקרת תקציבים הייתה מוצדקת ("זאת מאחר ש"היו תמיהות רבות עקב אי התאמות בין המסמכים, הדוחות הכספיים ואי גילוי הסכם השת"פ") הרי שהועמ"ש לא מצאה לנכון להעמיד את הקבוצות לדין בחשד למכירת המקום בליגת העל מאחר שלא "הוצגו בפני ראיות מספיקות לכך".

עם זאת,היועמ"ש החליטה לקנוס את מכבי אשדוד בסכום של 4,000 שקל, בגין דיווח לא נכון/מאוחר של ההסכם לרשות לבקרה תקציבית. גם ברק נתניה נקנסה בסכום דומה, אולם באופן מעשי הקנס לא יחול עליה מאחר שהקבוצה התפרקה. 

בסוף נימוקי ההחלטה משאירה היועמ"ש פתח לבדיקות נוספות כנגד צביקה ליבר, ששימש כבעלי אליצור ברק נתניה. בין היתר כותבת עו"ד אמיר-יניב: "יצוין כי הבקרה התקציבית בודקת חשד לעבירות נוספות של נתניה בעניין משיכת הלוואות בעלים בניגוד להתחייבות לבקרה, אי תשלום שכר לשחקנים ועוד - אך בדיקת נושאים אלו טרם הסתיימה וכשיועברו אלי הממצאים אגבש את עמדתי".

בראיון שפורסם כאן ב"גלובס" בחודש שעבר התבטא הבעלים של אליצור ברק נתניה, צביקה ליבר ואמר כי הבדיקה של היועמ"ש תסתיים בלא כלום. בשל אותו ראיון המליצה היועמ"ש של איגוד הכדורסל להעמיד את ליבר לדין בפני בית הדין המשמעתי של האיגוד בעקבות "ביזוי מוסדות איגוד הכדורסל" ולהטיל עליו קנס בסך 50 אלף שקל והרחקה לשנה מכל פעילות באיגוד.