הטיפ היומי: מניה איטלקית שנסחרת בדיסקאונט לא מוצדק

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Mediaset במחיר יעד של 5 אירו למניה, הגבוה ב-11.9% ממחיר השוק

חברת המדיה Mediaset / צילום: אתר החברה
חברת המדיה Mediaset / צילום: אתר החברה

חברת המדיה Mediaset נסחרת בבורסה האיטלקית ושווי השוק שלה הוא 5.3 מיליארד אירו. החברה עוסקת בשידורי טלוויזיה, הפקת תוכניות טלוויזיה והפקת אלבומי מוסיקה, ובבעלותה ערוצי טלוויזיה באיטליה (Canale 5, Italia 1, Retequattro).

החברה פרסמה לפני כמה ימים את דוחות הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2015, והתוצאות היו מעורבות. בסך הכול, החברה הציגה מספרים טובים, והתחזית לצמיחה שנתית של 2%-4% בתחום הפרסום נותרה ללא שינוי.

יחד עם זאת, התחזית לרבעון השלישי, שמתייחסת לחודשים יולי ואוגוסט, היא לצמיחה בשיעור חד-ספרתי נמוך, וזה משאיר הרבה עבודה לרבעון הרביעי. אפילו עם האצה בצמיחה מפרסום בחודש ספטמבר, ל-4%-5%, התחזית ליולי-אוגוסט מצביעה על שיעור צמיחה נדרש של 6%-7% ברבעון הרביעי כדי להשיג את תחזיות הקונצנזוס, לצמיחה של 2.4% בהכנסות מפרסום בשנת 2015 כולה (התחזית שלנו ל-2015 היא לצמיחה של 2%). אנחנו סבורים שזה יהיה מאתגר - אם כי אפשרי, אם יהיה שיפור בתמחור.

הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-1.2 מיליארד אירו, בדומה לתחזית השוק. ההכנסות מפרסום ברבעון השני ירדו ב-0.1%, והחברה הגדילה את נתח השוק שלה בשוק הפרסום במהלך הרבעון. ה-EBIT (רווח בנטרול מס וריבית) שרשמה Mediaset במחצית הראשונה היה חזק, 27 מיליון אירו, בהשוואה לתחזית האנליסטים ל-18 מיליון אירו. הסיבה המרכזית לכך הייתה שליטה טובה יותר בהוצאות.

מעבר לדוחות, החברה דיווחה על חוזה מסחרי שצפוי להיחתם בקרוב עם טלקום איטליה, אך לא צפויה להיות לו השפעה מהותית על תוצאות 2015. להערכתנו, כל חוזה ישפר את אופק הצמיחה של החברה לטווח הארוך. ההנהלה ציינה עוד כי Mediaset צומחת בקצב מהיר יותר מקצב צמיחת שוק הפרסום, בכל אחד מהמגזרים המפרסמים (קמעונאות, פארמה, פיננסים ועוד), והחברה מצפה לשיפור בתנאי שוק הפרסום בטלוויזיה במחצית השנייה השנה.

מניית Mediaset נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 7 ל-2017, דיסקאונט של 26% ביחס לחברות שידורי טלוויזיה דומות באירופה. להערכתנו, הדיסקאונט לא מוצדק. המלצתנו למניה היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 5 אירו למניה, הגבוה ב-11.9% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם