נדחתה תביעת אלמנתו של מוני פנאן נגד מכבי ת"א

שרון פנאן תבעה 2.5 מיליון שקל ממכבי ת"א, בטענה כי בין פנאן ז"ל למועדון הכדורסל התקיימו יחסי עובד-מעביד

שרון פנאן / צלם: תמר מצפי
שרון פנאן / צלם: תמר מצפי

עוד ניצחון לאוסף של שמעון מזרחי: שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, דגית ויסמן, דחתה היום (ב') את התביעה בסך 2.5 מיליון שקל שהגישה שרון פנאן, אלמנתו של מנהל מועדון הכדורסל של מכבי תל-אביב לשעבר מוני פנאן, נגד המועדון.

בתביעה, שהוגשה כשנה וחצי לאחר שפנאן ז"ל שלח יד בנפשו באוקטובר 2009, נטען כי בינו ובין המועדון התקיימו יחסי עובד-מעביד, ועל כן האלמנה זכאית, בין היתר, לשכר עבודה ופיצויי פיטורים.

מכבי טענה מנגד כי מוני, שהיה גם בעל מניות במועדון, פעל תמיד בהתנדבות מלאה, וכי בין הצדדים לא שררו יחסי עבודה .

בפסק הדין התקבלה גרסת המועדון ונדחתה זו של שרון פנאן. בית הדין קבע כי פעילותו האינטנסיבית וארוכת-השנים של פנאן במכבי הייתה פועל יוצא של אהבתו ואהדתו המושבעת לקבוצה ומעמדו כאחד מבעליה וכחבר הנהלה. לפי פסק הדין, כאוהד "שרוף" של הקבוצה והמועדון, שימש מוני פנאן בהתנדבות כמנהל הקבוצה, לצד עיסוקיו הפרטיים.

עוד כתבה השופטת, בין היתר, כי פנאן השקיע בקבוצה כספים, כפי שעשו שאר הבעלים של המועדון וכמקובל בענף הספורט. לדבריה, אף לאחר פרישתו, פנאן נמנע מלהגיש תביעה כלשהיא כנגד מכבי - עניין המצביע על כך שהוא לא ראה את עצמו כעובד של המועדון.

לאור כל זאת החליט בית הדין לדחות את הטענה כי בין הצדדים היו יחסי עבודה וכפועל יוצא מכך גם את התביעה בכללותה.

החלטת השופטת התבססה בין היתר על עדותו של שמעון מזרחי, יו"ר המועדון עטור הפרסים והתארים. במהלך המשפט העיד מזרחי כי פנאן פעל בהתנדבות מלאה במועדון, בדומה למזרחי עצמו.

"אני כל יום במשרד (הכוונה למשרד עורכי הדין של מזרחי. ח"מ) וגם מופיע בבית משפט, וב-18:00 אני נוסע לאימון או מתי שהוא מתחיל", העיד מזרחי. "תחליף את השמות בינינו ותמצא בדיוק אותה זהות. המעמד של מוני במכבי היה בדיוק כמו המעמד שלי - 'מתנדב משוגע', זה הכול. זאת האמת. מה שאני עושה 46 שנים, יבואו אנשים ויגידו שאני משוגע ושאני עושה את זה בהתנדבות ללא שכר ומשקיע, ומוני גם עשה את זה והיה בדיוק כמוני".

כן העיד מזרחי במהלך המשפט כי פנאן חי ברמת חיים מאוד מאוד גבוהה. "למוני היה שעון 'קרטייה' מזהב, והוא נסע במכוניות פאר. הייתה לו אאודי פתוחה. לפני מותו הוא הזמין אאודי מאוד מיוחדת במחיר של כמיליון שקל, והמכונית הגיעה ארצה. מוני היה נראה איש אמיד הרבה יותר ממני, החתונה שערך לבנו במלון הילטון זו חתונה של אנשים שיש בידם אמצעים רבים מאוד. גם אני חיתנתי בן ובת, אבל לא ברמה הזו", אמר מזרחי בעדותו.

מועדון מכבי תל-אביב מיוצג בידי עורכי הדין נחום פינברג, יעקב מלישקביץ' ואוהד גלעדי.