מנצרת להוליווד: סרט תיעודי חדש על הסכסוך הישראלי-פלסטיני

הבמאי היהודי-אמריקאי המצליח בראיין סינגר יביים ויפיק סרט תיעודי אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, סביב דמותו של הנער הערבי-ישראלי מנצרת שהעלה בקיץ שעבר סרטון תמיכה בישראל

בראיין סינגר / צילום:רויטרס
בראיין סינגר / צילום:רויטרס

"מרכז המזרח התיכון" - באנגלית זה נשמע טוב יותר (In the middle of the middle east), הוא שמו הזמני של סרט תיעודי חדש אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שאותו עומד להפיק ולביים הבמאי היהודי-אמריקאי בראיין סינגר ("החשוד המיידי", "ואלקירי", "אקס-מן").

סינגר, אחד הבמאים המצליחים והעסוקים בהוליווד, אמור להתפנות לפרויקט בחודשים הקרובים, אז יחבור לשותפו ליצירת הסרט, הבמאי הישראלי יריב הורוביץ ("רוק בקסבה"), ומי שהעלה בפניו את הסיפור יוצא הדופן אודות נער ערבי-ישראלי מנצרת, גיבור הסרט, ששמו עלה אשתקד לכותרות, כאשר העלה סרטון תמיכה במדינת ישראל לאחר חטיפתם של תלמידי הישיבה אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל בגוש עציון בקיץ שעבר.

אותו נער, שלא ניתן היה שלא להרים גבה לנוכח התבטאותו הייחודית, כאשר בעודו עטוף בדגל ישראל, דרש מ"אותם טרוריסטים שחטפו את ילדינו" להחזיר את החטופים, בני גילו - צעד שעורר לא מעט הרמות גבה, בישראל ומחוצה לה. "עדיף לכם לעשות את זה עכשיו", אמר ב-3 שפות - עברית, אנגלית וערבית, וחתם את דבריו במשפט "עם ישראל חי". הסרטון שהעלה הנער, קרוב משפחה של דמות פוליטית ידועה במגזר הערבי, גרר אלפי תגובות נזעמות מהמגזר ה ערבי.

מאז, כאמור, השתנו חייו מן הקצה אל הקצה. בתחילה התנכרו לו ולאמו בסביבת מגוריהם, ובהמשך החל סופג איומים על חייו. מסיבה זו נאלץ להסתתר (ומסיבה זו בלבד אנו נמנעים מלחשוף את שמו), ולברוח לחו"ל, כנראה לארצות-הברית - אולם גם משם הצעיר הדעתן ממשיך לעמוד מאחורי דעותיו בפומבי, ואף להרחיבן, הן ברשתות החברתיות והן בכתבות שנעשו עליו (באחת הפעמים אף התבטא בדבר רצונו לשרת בצה"ל), וכעת, כאמור, בסרט תיעודי על חייו.

באותן כתבות הסביר הצעיר כי לא העלה את הסרטון מתוך רצון ביצירת פרובוקציה, אלא מתוך דחף פנימי ומתוך חשש לגורלם של החטופים - חשש משותף, כך לדבריו, לכל הישראלים.

בדבריו הייתה גם חרדה באשר להשלכות רצח שלושת הנערים החטופים - נבואה אשר לימים הגשימה את עצמה: הידיעה המבשרת על גורלם הטרגי של הנערים החטופים הובילה לרצח נקמה אכזרי של צעיר פלסטיני, שנשרף בעודו בחיים, וכן גרר את צה"ל, שבועיים לאחר מכן, לצאת למבצע "צוק איתן".

בדיווח של מגזין "וראייטי", כמו גם בפרסומים אחרים ברשת, עולה כי סינגר מבקש לתמוך בישראל, על רקע הסיקור התקשורתי השלילי של מדינת ישראל, הגובל בדמוניזציה.

שותפים נוסף להפקה הם גיא שלם, ישראלי לשעבר וכיום מפיק בטלוויזיה אמריקאית, והמפיקות שרה בן-יאיר וסורי אלרטון, שותפות בחברת ההפקות הצעירה "Same Name Productions". הסרט מתוכנן לצאת במהלך 2016.