נשיא המדינה - אישיות בלתי רצויה בבית ספר חרדי בירושלים

בגל"צ נחשף כי מוסד חרדי ביטל ביקור מתוכנן של ריבלין בשל הגינויים האחרונים שפרסם לפיגוע ההצתה בדומא ולרצח במצעד הגאווה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, תכנן לפתוח ביום ראשון את שנת הלימודים של תלמידי בתי הספר החרדיים, בביקור בבית הספר החרדי "קהילות יעקב" שבשכונת רמות בירושלים. אלא שאתמול (ב') הודיע בית הספר לנשיא באמצעות עיריית ירושלים כי הם חוזרים בהם מביקורו, וכי הסיור שתכננן ריבלין מבוטל.

על-פי אותם גורמים בעיריית ירושלים, הסיבה הרשמית היא "לחץ רבנים", וזאת על רקע הגינויים הרבים שהשמיע נשיא המדינה על אירוע השנאה במצעד הגאווה, שבו נרצחה שירה בנקי, ועל הפיגוע בכפר דומא.

בא' אלול בשנה שעברה, בראשית כהונתו, פתח הנשיא ריבלין אז את שנת הלימודים של התלמידים החרדים בבית-שמש. "באתי היום לעיר בית-שמש בפתיחת שנת הלימודים, לתוך מחלוקת האם פתיחת הלימודים היא לא בראשון לספטמבר, והיא בא' אלול, מתוך הבנה שיש כאן מחלוקות, אבל העיר הזאת היא עיר אחת - עיר ואם בישראל. הגיע הזמן שמחלוקות ילובנו", אמר.

הנשיא תכנן להפוך את העניין למסורת, אך הוא נאלץ לוותר השנה על השתתפותו בבית הספר בירושלים, וזאת לאחר שהביקור כבר הוסדר ואנשי בית הנשיא אף הגיעו לבית הספר על מנת להיערך לקראתו. בשיחתנו עם גורם חרדי בעיריית ירושלים נאמר כי בית הספר ביטל את ביקורו של נשיא המדינה ריבלין משום שהוא אישיות בלתי רצויה בעיניהם.

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי הביטול התקבל בצער וכי אין להם אלא לקוות כי השיעור בנושא אהבת חינם יהיה מרובה משתתפים.

יושב ראש ועדת החינוך בכנסת, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס, אמר בראיון לניב רסקין כי אם הסיפור נכון - צריך לשקול את המשך דרכו של מנהל בית הספר. "שר החינוך צריך לבדוק אם מנהל בית הספר יכול להמשיך לחנך את ילדי ישראל", אמר, "מה כבר היה אומר הנשיא לאותם תלמידים רכים? מדבר איתם על אהבת חינם". מרגי הוסיף: "זה חמור מאוד, פוגע ומעליב. צריך לחזק את ידי נשיא המדינה".

תמיר ניר, סגן ראש עיריית ירושלים, התייחס לחשיפה בתכניתנו "בוקר טוב ישראל" עם אסף ליברמן. "קשה לשמוע את זה, זה מאוד מצער. אני קודם כל רוצה לברך את הנשיא ולחזק את ידיו. אני ממש מבקש ממנו להמשיך להשמיע את הקול הזה ולא להירתע מדברים כגון זה", אמר.