חוזר לפרומרקט: ניב פרנקו מונה למנכ"ל החברה

יוני סער יקבל על עצמו את תפקיד יו"ר פרומרקט ■ חברת השיווק הישיר מתכננת רה-ארגון שיכלול צמצום כוח-אדם

יוני סער, בעלי פרומרקט / צלם:  בן יוסטר
יוני סער, בעלי פרומרקט / צלם: בן יוסטר

יוני סער, בעלי חברת השיווק הישיר פרומרקט, מינה את ניב פרנקו לתפקיד מנכ"ל החברה, אחרי 3 שנים שבהן לא אוישה המשרה.

זהו הסיבוב השני של פרנקו בפרומרקט - עד לפני 7 שנים הוא נמנה עם בכירי החברה, תחילה כסמנכ"ל לקוחות ובהמשך כסמנכ"ל הקריאייטיב והאסטרטגיה. בהמשך כיהן פרנקו בתפקיד סמנכ"ל הקראייטיב והאסטרטגיה של סוכנות הדיגיטל אידיאולוג'יק, ומשם עבר לשורת תפקידים בצד הלקוח, בתנובה ובמגה.

סער צפוי להישאר פעיל, והוא יקבל על עצמו את תפקיד יו"ר החברה. לדבריו, מינוי המנכ"ל החדש הוא חלק מהתוכנית לבנות ארגון רזה ויעיל יותר: "רמת התמחור החדשה בענף לא מאפשרת יותר מבנים מסורבלים, עם מחלקות תומכות רבות וכוח-אדם רב שאינו מטפל ישירות בלקוחות. המערכות המסורבלות, שאפיינו בעבר את משרדי הפרסום ואותנו, לא יכולות לחיות יותר. זמן התגובה ארוך מדי, העלות גבוהה מדי, והיעילות נמוכה".

"כל הדגש", אומר סער, "יהיה על צוותי הלקוחות והקריאייטיב. כל מה שלא מטפל ישירות בלקוח או בקריאייטיב - וחלק לא קטן מהארגון שלנו היה כזה - יעבור תהליך התייעלות או הוצאה למיקור-חוץ.

"הארגונים שלנו הם ארגוני שירות ויצירה, והיום רק 50% מכוח-האדם הם כאלה. אנו נשאף להגיע לכך ש-75% מכוח-האדם יטפלו ישירות בקריאייטיב ובלקוחות, וכל היתר יצומצם. תפיסת הארגון השטוח היא הנכונה לעידן הזה. השאלות הן לא רק העלות הגבוהה של כוח-האדם בארגונים שלנו, אלא גם קיצור הדרך מהלקוח לקריאייטיב ולביצוע וכן שליטה יותר מהודקת של המנכ"ל על הפעולות".