רשות המסים: ניכוי מס ליזמים גם בפרויקטים שלא יצאו לפועל

זאת, במטרה להגדיל את הכדאיות הכלכלית של יזמים לביצוע פרויקטים גם באזורים שאינם אזורי ביקוש

בניין בשיפוץ לפי תמ"א 38 / צילום: תמר מצפי
בניין בשיפוץ לפי תמ"א 38 / צילום: תמר מצפי

רשות המסים פרסמה היום להערות לשכות המייצגים הוראת פרשנות לחוק מס ערך מוסף המאפשרת הקלות מיסוי ואחרות בפרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, במטרה להגדיל את הכדאיות הכלכלית של יזמים לביצוע פרויקטים גם באזורים שאינם אזורי ביקוש.

במסגרת הוראת הפרשנות החדשה, מודגש כי ליזמים מותר לנכות מס תשומות גם בגין הוצאות ששימשו אותם לקידום פרויקטים מסוג תמ"א 38 ופרויקטים של פינוי בינוי, כגון תיווך, פרסום, תכנון אדריכלי, הוצאות משפטיות וכו', אף אם בסופו של דבר הפרויקטים לא יצאו לפועל.

עוד מדגישה הוראת הפרשנות כי על פי חוק מס ערך מוסף, שתוקן לפני מספר חודשים, היזם יוכל ליהנות ממע"מ בשיעור אפס גם כאשר הדיירים מנצלים פטורים אישיים ממס שבח (למשל, מטעם של מכירת דירה יחידה מזכה), ולא רק כאשר הם בוחרים בניצול פטור ייחודי הניתן להם מכוח ביצוע תכנית תמ"א 38, כפי שהיה קודם לתיקון.

ברשות המסים אומרים כי ההוראה החדשה מיטיבה הן עם הדיירים, שבאפשרותם לקבל פטור אישי ממס שבח בשיעור גבוה יותר, והן הטבה ליזם, אשר נהנה ממע"מ בשיעור אפס (עד גובה הסכום שהיה פטור ממס שבח לפי הוראות הפטור הייחודי) על רכישת זכויות הבנייה מהדיירים, הוצאות הבנייה עצמן ועוד.