פרידנזון זכתה במכרז של נמלי ישראל - והמניה זינקה כ-18%

חברת ההובלה והלוגיסטיקה תפעיל מסוף רכבת למטענים בנמל אשדוד ■ היו"ר, גידי אלטמן: "זכינו במתחם ייחודי ואנחנו תולים בו הרבה תקוות"

חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון  עדכנה הבוקר על הרחבה משמעותית בפעילותה, לאור זכייתה במכרז של חברת נמלי ישראל (חנ"י). מדובר במכרז להפעלת מסוף רכבת ציבורי למטענים ולשימוש בשטח לוגיסטי הצמוד למסוף בשטח של כ-110 דונם בעורפו של נמל אשדוד, סמוך לכביש 41. תקופת המכרז נקבעה ל-15 שנה, עם אפשרות להארכתה בעד 10 שנים.

תמורת ההפעלה תשלם פרידנזון לחנ"י דמי הרשאה שנתיים של 96 שקל למ"ר, בתוספת מע"מ, וההתקשרות בין הצדדים כפופה להתקשרות חנ"י עם הרכבת ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בעקבות ההודעה, מניית פרידנזון רשמה היום קפיצה דו-ספרתית במחזור נמוך, שהגיעה במהלך המסחר ליותר מ-50%, ובהמשך התמתנה לפחות מ-20%. טרם תחילת המסחר עמד שווייה של פרידנזון על 85 מיליון שקל.

בפרידנזון הסבירו היום כי המסוף המדובר משתלב עם פיתוח תשתיות הרכבת וכי במסגרת ההסכם החברה צפויה ליהנות מחוזים ארוכי טווח עם נמל אשדוד ועם רכבת ישראל, שירחיבו בצורה משמעותית את פעילותה הלוגיסטית. גידי אלטמן, יו"ר פרידנזון, מסר: "זכינו במתחם ייחודי ואנו תולים בו הרבה תקוות. עכשיו צריך לבנות תוכניות במשותף עם חנ"י ורכבת ישראל ולממש את החלום. המסוף יאפשר לחברה להרחיב ולהעמיק את פעילותה בתחום השרשרת הלוגיסטית בהתאם לחזון שלנו. החיבור הישיר לרכבת ישראל רק יגדיל את השימוש והפעילות במסוף כשער כניסה ויציאה מנמל אשדוד".

אלטמן הוסיף עוד כי "בחודש מארס השלימה החברה הקמת מרכז לוגיסטי חדש באותו מתחם, המשתרע על 22 דונם ועליו מרכז לוגיסטי בשטח של 6,000 מ"ר הזוכה לביקושים גבוהים מלקוחות החברה". אלטמן היה הבכיר המתוגמל ביותר במערכת הבנקאות הישראלית ב-2013, עם עלות העסקה שנתית של כ-11 מיליון שקל שנרשמה בעקבות פרישתו מבנק לאומי אחרי 35 שנה. הוא מונה ליו"ר פרידנזון בתחילת 2015.

פרידנזון, הנמצאת בשליטת האחים דוד ורמי פרידנזון, עוסקת בהובלה ולוגיסטיקה, אחסנה ושילוח בינלאומי, וכן היא שותפה במיזם השכרת האופניים "תל אופן" הפועל בתל אביב. בסיכום הרבעון הראשון של 2015 הציגה החברה יציבות בהכנסות, שעמדו על 37 מיליון שקל, אולם רווחיה צנחו ב-41% ל-2 מיליון שקל.