נחשפים ממדי האסון המחריד בסין; צפו בתמונות מהאתר

(עדכון) - מכולות שהתפזרו כמו קוביות משחק, מאות כלי רכב שרופים וזיהום אוויר רעיל ומסוכן - בעיר טיינג'ין בסין מנסים להתמודד עם התוצאות הקשות של פיצוץ הענק שהחריב שטחים נרחבים ■ מניין ההרוגים עלה ל-44 עם יותר מ-400 פצועים, כשבתי ספר ומבני ציבור הופכים למרפאות מאולתרות

פיצוץ בטיינג'ין בסין / צילום: רויטרס
פיצוץ בטיינג'ין בסין / צילום: רויטרס

ביום שלאחר הפיצוץ העז שהרעיד את עיר הנמל טיינג'ין שבצפון סין, ממדי האסון מתגלים: לפחות 44 בני אדם נהרגו בעיר הממוקמת כ-90 קילומטרים דרום-מזרחית לבירה בייג'ינג, ועוד עשרות מוגדרים עדיין נעדרים. בכלי התקשורת במדינה מופיעות תמונות ראשונות של האתר באור יום, שבהן נראה ההרס הרב שהותיר אחריו הפיצוץ.

מאות אנשי הצלה סורקים עדיין את השטח במטרה לאתר נפגעים נוספים, גם התושבים המקומיים הגיעו לאזור מוכה האסון כדי לאתר את קרוביהם, שטרם יצרו עמם קשר. "אנחנו מחפשים אחר אחי, נסענו כל הלילה מבייג'ינג כדי לחפש אותו, אבל עדיין לא מצאנו דבר", סיפר ז'אנג שין-פנג, שיצא גם הוא לשטח על מנת לעזור במאמצים.

בין הנעדרים הרבים גם 36 כבאים שיצאו להילחם בלהבות, אך מאז אבדו עקבותיהם. על פי הדיווחים, גופותיהם של 9 כבאים כבר נמצאו באתר האסון, שנראה בשעות האחרונות יותר כמו זירת קרב. מאות בני אדם מטופלים באזור לאחר שנפגעו, במקרים מסוימים מדובר באנשים שהיו ממוקמים קילומטרים ממוקד הפיצוץ, אך נפגעו מההדף האדיר.

חשש נוסף שמטריד את הרשויות כעת הוא שחומר כימי מאזור התעשייה שנפגע יתפשט באוויר ויגרום לפגיעה נוספת בתושבי האזור. "אנחנו מודאגים, מודאגים מאוד. בשלב זה אנחנו לא יודעים איזה חומר כימי נישא באוויר וייתכן שהוא רעיל ויכול להזיק לנו, אם לא עכשיו אז בעתיד", סיפר תושב האזור.

הפיצוץ העז שהתרחש אתמול בשעות הערב נגרם ככל הנראה בעקבות תאונת עבודה באזור התעשייה של העיר טיינג'ין. על פי כלי התקשורת המקומית, מספר הנפגעים הקטן יחסית נובע מהשעה המאוחרת שבה אירע ומכך שהמוקד לא התרחש באזור מיושב. למרות זאת, עלול המקרה להשפיע באופן ישיר על חייהם של 7.5 מיליון בני האדם המתגוררים בעיר.

סוכנות רויטרס פרסמה תמונות מאזור האסון - כך זה נראה:

פיצוץ בטיינג'ין בסין / צילום: רויטרס
 פיצוץ בטיינג'ין בסין / צילום: רויטרס